Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det är ju den bästa affärside som finns.

Se till att loppet blir så populärt som möjligt att alla platser tar slut ett halvår innan start.
Tillräckligt långt att man inte ställer upp halvtränad eller lite skadad , eller bara inte kunnat genomföra sin pla

Apropå att springa i annans namn: för några år sedan sprang vi Göteborgsvarvet med min dåvarande arbetsplats. En av tjejerna var krasslig och kunde inte springa så hennes sambo, som åkt med ner, tog hennes nummerlapp och gav sig iväg.

Det säger sig själv

Det är bra att folk säljer sin oanvända platser. På så vis kommer de till nytta. (L)

Finns det ingen speciell tråd för alla inlägg av den här sorten? 🙂

Forra aret sa sprand min kompis Stockholm maran med en plats han kopt av en kille som inte kunde. inga problem alls, han fick ga och hamta och latsas att han var den andra killen. Dom fragar inte efter ID.

I ar kan han inte springa, sa jag forsoker salj

Kan det inte vara så att tävlingsledningen kalkylerar med ett visst bortfall, och att hela arrangemanget redan från början är anpassat efter det? Med andra ord, de säljer 21000 startplatser men har egentligen bara kapacitet att omhänderta säg 15000?

I s

När man köper en vara eller tjänst så ingår man ett civilrättsligt avtal där säljaren stipulerat villkoren. I det här fallet har alltså köparen av en startplats förbundit sig genom säljarens regler att inte överlåta den till någon annan.

Säljer du ändå

Du är i form idag Micke!

Jag skulle aldrig våga sälja min startplats och sen riskera avstängning om det kom till arrangörens kännedom. Som det gjorde för en kompis till mig.

Personligen tycker jag att arrangörer som inte tillåter byte av startplats är bedrövliga. Att de finns visar på att idrottsvärlden inte går i takt med samhället i övrigt. Tiden kommer nog verka för att de sållas bort.

1996 så åkte jag till Santorini med hela familjen istället för att kuta Stockholm Marathon...fick värsta priset både på flyg å boende...tror att det var typ 5 000;- för fem personer en vecka å i det mest fantastiska huset i Messarina. Jag ringde upp å frå