Quote from Guest on 28 September 2007, 10:55Någon som har erfarenhet av det här?
https://www.stadium.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/sv_SE/-/SEC/cc_ViewArticle-ShowArticle;pgid=8RZWktuSX6eR00sERwCGryBH0000p1PQBfJd?ArticleID=gd_CROinLwsAAAES8LZGHQNw&Level4MenuSelected=00000
Någon som har erfarenhet av det här?
Quote from Galderma Fritidsförening on 28 September 2007, 11:05har ingen erfarenhet av det där men tycker det verkar logiskt.
har ingen erfarenhet av det där men tycker det verkar logiskt.
Quote from Funbeat user on 28 September 2007, 11:18Inom badmintonsporten använder man liknande metoder för att bli just explosivare och snabbare på banan.
Frågan är väl om den här typen av träning hjälper löparen om målsättningen är att träna för längre lopp som marathon. Teoretiskt blir den löpare som t
Inom badmintonsporten använder man liknande metoder för att bli just explosivare och snabbare på banan.
Frågan är väl om den här typen av träning hjälper löparen om målsättningen är att träna för längre lopp som marathon. Teoretiskt blir den löpare som t
Quote from Funbeat user on 28 September 2007, 11:21Fast det rimmar ju ganska bra med vad Anders Gärderud skriver i sin artikel om Lidingöloppet i senaste Runners World. Där pratar han om vikten av tåhävningar för att utveckla ett effektivt löpsteg.
Fast det rimmar ju ganska bra med vad Anders Gärderud skriver i sin artikel om Lidingöloppet i senaste Runners World. Där pratar han om vikten av tåhävningar för att utveckla ett effektivt löpsteg.
Quote from Galderma Fritidsförening on 28 September 2007, 11:22men om man tränar för kortare lopp kanske det är ett bra sätt?
men om man tränar för kortare lopp kanske det är ett bra sätt?
Quote from antti5303@gmail.com on 28 September 2007, 18:30Inte nog med att man slipper stretcha. Man ska träna för att bli så stel som möjligt!
Jag ligger bättre och bättre till 😀
Inte nog med att man slipper stretcha. Man ska träna för att bli så stel som möjligt!
Jag ligger bättre och bättre till 😀
Quote from Funbeat user on 28 September 2007, 19:18jag ska läsa lite mer om det, men spontant blev jag skeptisk. kanske mest beroende på att mycket annat som står på den där sidan är rena krafset.
återkommer efte lite studerande och filosoferande
jag ska läsa lite mer om det, men spontant blev jag skeptisk. kanske mest beroende på att mycket annat som står på den där sidan är rena krafset.
återkommer efte lite studerande och filosoferande
Quote from Funbeat user on 28 September 2007, 20:47Plyometrisk träning tror jag på - fast stelheten tror jag inte på. Tror att det funkar på vaderna. Skaderisken ökar dock väsentligt. Fast det finns ju många delar av kroppen som absolut inte ska vara stela för att bli en bra löpare, t ex höftpartiet, rump
Plyometrisk träning tror jag på - fast stelheten tror jag inte på. Tror att det funkar på vaderna. Skaderisken ökar dock väsentligt. Fast det finns ju många delar av kroppen som absolut inte ska vara stela för att bli en bra löpare, t ex höftpartiet, rump
Quote from antti5303@gmail.com on 28 September 2007, 22:38Skämt åsido. Plyometrisk träning är vardag för väldigt många elitidrottare, de flesta skulle jag tro. Träningen är effektiv helt klart, man blir stark och snabb utan att muskeltillväxten och vikten blir för hög, men belastningen och skaderisken är hög. Ur
Skämt åsido. Plyometrisk träning är vardag för väldigt många elitidrottare, de flesta skulle jag tro. Träningen är effektiv helt klart, man blir stark och snabb utan att muskeltillväxten och vikten blir för hög, men belastningen och skaderisken är hög. Ur
Quote from Funbeat user on 29 September 2007, 13:07Tack för inputen. Tror på att vaderna spelar en viktig roll för ett effektivt och kraftfullt löpsteg. Ska lägga in tåhävningar och lite plyometriska hoppövningar och se vad det ger på ett par månader.
Tack för inputen. Tror på att vaderna spelar en viktig roll för ett effektivt och kraftfullt löpsteg. Ska lägga in tåhävningar och lite plyometriska hoppövningar och se vad det ger på ett par månader.