Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPolar CS500 eller Garmin
You need to log in to create posts and topics.

Måste vara tufft om man inte hittar utan en GPS. Jag har hitintills alltid kommit hem förr eller senare.

Jag lägger ingen värdering i Polar vs Garmin, den typen av märkesfixering är jag sällan drabbad av. Det jag menar är att man inte behöver välja Polar för att få stöd för Mac som man kunde uppfatta det som.

Helt sant Fredrik.

Och för att vara ännu tydligare ... det är nog bara CS500 hos Polar som har Mac-stöd.

Men handen på hjärtat ... jag använder datorn bara för att läsa av klockan och sedan ha i Funbeat, och Funbeat är inte datorberoende. Jag gör inte s

Anar att ingen av de båda cykeldatorerna tråden gäller är trådlösa. Därmed faller det. Jag ska som sagt ha cykeldatorn på min landsvägscykel på trainern. Kanske lika bra att ta den där Sigma sport BC 1609 som jag tittade på allra först, men som jag valde

Que? Klart att de är trådlösa...

Ja de är trådlösa. Båda har digital överföring så de är tåliga mot störningar.
Garmin har dessutom ett standardiserat radiosnitt så den dan du får för dig
att löpträna med pulsbandet funkar det med valfri Android telefon.
Utan tillbehör.

Då fodras "bara" en Androidtelefån. Du kan annars använda din POLAR utan en extra telefån.

Tripp, hastighet och kadens samtidigt är nog möjligt med alla ifrån Garmin, inklusive åtminstone den 310:a jag brukar använda som inte ens primärt riktar sig mot cykel. Den har upp till fyra datafält som man välja själv och man kan ha flera sådana skärmar

Polar har Bluetoothpulsband medan Garmin kör med ANT+. Det finns betydligt fler telefoner som klarar Bluetooth än ANT+ i dagsläget...

Det finns ANT+-dongel till iPhone nu.