Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPolar CS500 eller Garmin
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik Granlund skrev:
> Det finns betydligt fler telefoner som klarar Bluetooth än ANT+ i dagsläget.

Men det är långtifrån alla telefoners Bluetoothinterface som klarar av pulsdata.
Tex iPhone skall inte göra det (det var åtminstone så i tidigare iOS).

En så kallad ANTifång.

Bluetooth har vissa nackdelar vad gäller strömförbrukning.
Mina Bluetooth headset dör efter 4h men mina ANT sensorer
rullar vidare efter tusentals mil på cykeln.

Ditt bluetoothheadset ska också driva två högtalare och lite annat smått och gott.

Mnja, "högtalarna" i ett headset drar inte så mycket ström.
Men Bluetooth finns i en "low energy" variant som drar en bråkdel
av "standard Bluetooth" och då hamnar det i ett annat läge.

Va? Nu känner jag mig verkligen helt okunnig(jomen det är jag ju faktiskt också;))

Bara så att jag förstått det här rätt. Både Polar CS500 Tdf Cycling Computer with Cadence Sensor och Garmin Edge 500 Red with Premium Heart Rate and Cadence är alltså tråd

Den är komplett (GPS, Data överföring), finns ju billigare om du kan vara utan den röda färgen 😉

Ja, dom är trådlösa. (USB kontakt till datorn med Garmin)

Edit: Hastighet på trainern? Stänger du av GPS och använder hjulmagneten så visst visar den hast

Jag tror att Garmin väljer automatiskt hjulmagneten om den finns. Man behöver inte stänga av GPS. Det sker automatiskt.

Jag läste om ditt allra första inlägg, Karin. Det ser ut som du inte kan välja fel, dvs, du har två valmöjligheter som uppfyller dina

Hej Karin
Som svar på din fråga så tycker jag att du ska köpa en Polar CS500, den är billigare, trådlös, du får med pulsband men kandenssensorn är inte alltid standard. Det finns nog olika paket men pulsband är alltid med då det är vad polar var tidiga me

Tack alla för era tips och erfarenheter. 🙂