Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPollen - min värsta fiende
You need to log in to create posts and topics.

12

Äntligen är den här, våren! Fantastiska rundor med solen i ryggen, blicken på snödropparna på backen och goa mornar med soluppgång över öresundet. Bara ett problem. Är det någon mer än jag som plågas av pollen såhärårs? Tydliga astma känningar, svårt att

Vaccination. Vet de som gjort det... Lite omständigt, men det blev ganska bra när det var klart.

Finns en allergimedicin som heter Aerius som har mindre biverkningar. Kanske minskar tröttheten. Är verkligen spray så "tunga" grejer så att man väljer löpbandsträning i stället för att testa det. Många skidåkare lever ju på det;) Jag klarar det i o f s m

Japp, hasseln är redan igång och retas. Funderat länge på sprutbehandlingen, främst för björk som jag blir väldigt dålig av. För mig fungerar tyvärr inte Aerius bättre än någon av de andra (cetirizin, loratadin) men den är mycket dyrare att köpa.

Innehå

Jag känner av pollen nu. Dumt nog började jag medicinera lite för sent i år så när jag kom hem efter att ha sprungit lopp igår så var jag svullen om ögonen och hade astma.

Jag kör på antihistamintabletter och kortisonspray så här års. Kortisonet hade ja

Depomedrol-injektioner (cortison), två eller tre per säsong. Gör livet uthärdligt från påsk tills det sista av björkpollen har regnat bort i slutet på maj eller så

Aerius varje dag under gräspollensäsongen hjälper mig ganska bra. Måste tas regelbundet - bara vid symptom räcker inte för mig.

tjenare..har pollen allergi.(mest prob me gräset)tror ja,,
käkar arius tabletter,,,väntar tills ja känner de är på g..sen blir 2-3 månader me pilelr å näs spray(becotid nasal) + lite ögon droppar.
men har vart värre som käka typ från febr-aug,nu ca juni

jag har också tydlig försämring av andningskapaciteten pga pollen. Den här kortisonsprayen ni talar om, är det receptbelagd?

Måste kolla upp det inför denna säsong, pallar inte en vår till med ont i lungorna efter 1km lätt jogg.

Min lösning är Loratadin och för andningen använder jag min Airtrim mask. Fngerar utmärkt och besvärar inte alls trots sin storlek. Man blir inte vakrast men träningen fungerar i alla fall. http://www.airtrim.se/faq.asp

12