Quote from Guest on 28 June 2010, 11:53Hej!
jag kan absolut inte vara den enda som lider av pollen (i mitt fall gräs-allergi!).
Hur gör ni när det är sådant strålande väder? Gårdagens morgon runda började och slutade i fiasko, minsta lilla löpsteg slutade med yrsel!!!
Idag har jag inte ens kr
Hej!
jag kan absolut inte vara den enda som lider av pollen (i mitt fall gräs-allergi!).
Hur gör ni när det är sådant strålande väder? Gårdagens morgon runda började och slutade i fiasko, minsta lilla löpsteg slutade med yrsel!!!
Idag har jag inte ens kr
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 12:03Hej!
Kan förstå att de är jobbigt att få besvär efter 30 år.
I mitt fall fungerar zyrlex bra. Det är i princip den enda receptfria medicinen som funkar för mig. Har du varit hos läkare? Vet du exakt vilket gräs det är du är allergisk mot? Jag tål inte t
Hej!
Kan förstå att de är jobbigt att få besvär efter 30 år.
I mitt fall fungerar zyrlex bra. Det är i princip den enda receptfria medicinen som funkar för mig. Har du varit hos läkare? Vet du exakt vilket gräs det är du är allergisk mot? Jag tål inte t
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 12:08Hej!
Tack för alla råd!
Timotej-allergiker enligt läkaren (labb svar).
Jag har tagit Kestine (Loratadin fick jag i recept förra året som hjälpte bra men inte i år) efter råd med läkare. Nu har jag tagit det i två dagar (andra dagen idag) men det brinner.
Hej!
Tack för alla råd!
Timotej-allergiker enligt läkaren (labb svar).
Jag har tagit Kestine (Loratadin fick jag i recept förra året som hjälpte bra men inte i år) efter råd med läkare. Nu har jag tagit det i två dagar (andra dagen idag) men det brinner.
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 13:23Några tips
Be din läkare skriva ut desloratadin (notera att det inte är detsamma som loratadin). Bättre än det där man köper receptfritt. Sånt är alltid individuellt, men de jag rått att göra detsamma har alla vittnat om att den receptbelagda varianten v
Några tips
Be din läkare skriva ut desloratadin (notera att det inte är detsamma som loratadin). Bättre än det där man köper receptfritt. Sånt är alltid individuellt, men de jag rått att göra detsamma har alla vittnat om att den receptbelagda varianten v
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 13:35Jag glömde även att säga att, jo, du får nog lugna ner dig lite till du fått kontroll över din allergi. Jag har många gånger försökt att härda ut och träna ändå, men det blir bara värre av det. Man måste ligga steget före allergin om man verkligen ska fun
Jag glömde även att säga att, jo, du får nog lugna ner dig lite till du fått kontroll över din allergi. Jag har många gånger försökt att härda ut och träna ändå, men det blir bara värre av det. Man måste ligga steget före allergin om man verkligen ska fun
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 13:45Receptfria tabletter (billig generika) + astma-inhalator + näs-sprej har hjälpt i år. Annars brukar det gå åt 2 - 3 sprutor depomedrol per säsong.
Undvik om möjligt torra o blåsiga dagar, träna gärna tidigt eller sent, tvätta (skölj åtm ur) alltid håret
Receptfria tabletter (billig generika) + astma-inhalator + näs-sprej har hjälpt i år. Annars brukar det gå åt 2 - 3 sprutor depomedrol per säsong.
Undvik om möjligt torra o blåsiga dagar, träna gärna tidigt eller sent, tvätta (skölj åtm ur) alltid håret
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 14:23Jag använder Aerius, brukar överdosera något när det är riktigt besvärligt.
En kortison spruta är grymt bra om man har kraftiga besvär, börjar verkar efter 2-3 timmar.
Jag använder Aerius, brukar överdosera något när det är riktigt besvärligt.
En kortison spruta är grymt bra om man har kraftiga besvär, börjar verkar efter 2-3 timmar.
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 15:10Depomedrol som jag tar är en långtidsverkande variant. Kan ta några dagar innan det funkar, men en spruta vara flera veckor. För akut effekt brukar jag använda Betapred/Prednisolon-tabletter.
Aerius har jag provat men de bet inte på mig. O dyra är de. Ve
Depomedrol som jag tar är en långtidsverkande variant. Kan ta några dagar innan det funkar, men en spruta vara flera veckor. För akut effekt brukar jag använda Betapred/Prednisolon-tabletter.
Aerius har jag provat men de bet inte på mig. O dyra är de. Ve
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 15:32Även jag har problem med gräspollen och har i många år medicinerat med de receptfria medel som finns, med varierande resultat. Har prövat mig fram mellan olika preparat, och ett år har ett preparat fungerat, men inte året därpå. (#) Men för några år seda
Även jag har problem med gräspollen och har i många år medicinerat med de receptfria medel som finns, med varierande resultat. Har prövat mig fram mellan olika preparat, och ett år har ett preparat fungerat, men inte året därpå. (#) Men för några år seda
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 15:41Rhinocort är bra grejer 🙂
Rhinocort är bra grejer 🙂