Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 16:48Allermyn från hälsokosten funkar för mig! Tar ett eller två tuggummi när jag ger mig ut, och känner oftast inget.
Allermyn från hälsokosten funkar för mig! Tar ett eller två tuggummi när jag ger mig ut, och känner oftast inget.
Quote from Funbeat user on 28 June 2010, 19:36Rhinicort funkar bra för det mesta på mig också. I helgen nös jag något gräsligt och Rhinicorten funkade dåligt för en gångs skull. Då testade jag att spruta mina receptfria ögondroppar i näsan och allergin försvann som en avlöning. 🙂
Att springa med s
Rhinicort funkar bra för det mesta på mig också. I helgen nös jag något gräsligt och Rhinicorten funkade dåligt för en gångs skull. Då testade jag att spruta mina receptfria ögondroppar i näsan och allergin försvann som en avlöning. 🙂
Att springa med s
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 09:08Som jag skrev i en annan pollentråd... Loratadin och Desloratadin har troligen samma verksamma substans. Desloratadin är däremot vad man kallar "kiralt ren", dvs den innehåller bara de verksamma molekylerna av ämnet. Loratadin innehåller både den verksamm
Som jag skrev i en annan pollentråd... Loratadin och Desloratadin har troligen samma verksamma substans. Desloratadin är däremot vad man kallar "kiralt ren", dvs den innehåller bara de verksamma molekylerna av ämnet. Loratadin innehåller både den verksamm
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 10:49Loratadin och Desloratadin är två olika molekyler enligt FASS. Loratadin har någon typ av karboxylatgrupp (om jag minns kemitermerna rätt) som Desloratadin saknar.
Skillnaden kan tyckas vara liten, men när det gäller ett läkemedels inpassning till recept
Loratadin och Desloratadin är två olika molekyler enligt FASS. Loratadin har någon typ av karboxylatgrupp (om jag minns kemitermerna rätt) som Desloratadin saknar.
Skillnaden kan tyckas vara liten, men när det gäller ett läkemedels inpassning till recept
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 11:16Aha! Tack Karin! Ja, en extra funktionell grupp kan göra mycket stor skillnad. Slutsats: Både jag och min husläkare var alltså ute och cyklade.
Aha! Tack Karin! Ja, en extra funktionell grupp kan göra mycket stor skillnad. Slutsats: Både jag och min husläkare var alltså ute och cyklade.
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 11:27Om jag fattade rätt är det så att Loratadin i kroppen bryts ned till bl a desloratadin, och att det är inte loratadin i sig som är aktivt, utan desloratadin. Om det stämmer är det alltså så att man äter loratadin för att få i sig något som omvandlas till
Om jag fattade rätt är det så att Loratadin i kroppen bryts ned till bl a desloratadin, och att det är inte loratadin i sig som är aktivt, utan desloratadin. Om det stämmer är det alltså så att man äter loratadin för att få i sig något som omvandlas till
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 11:36Det låter rimligt. Kan det också förklara den mindre dosen av Desloratadin?
Jag drog, på egen hand, slutsatsen att halva dosen betydde att läkemedlet innehöll dubbel halt verksam substans. Det var kanske förhastat men det kändes rimligt och jag blev ej e
Det låter rimligt. Kan det också förklara den mindre dosen av Desloratadin?
Jag drog, på egen hand, slutsatsen att halva dosen betydde att läkemedlet innehöll dubbel halt verksam substans. Det var kanske förhastat men det kändes rimligt och jag blev ej e
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 12:00Du har helt rätt Anders, det står ju t.o.m i FASS, fast jag läste aldrig så långt ner i texten. Desloratadin beskrivs som den huvudsakliga och farmakologiskt aktiva metaboliten av Loratadin.
Så det är samma sak trots allt. Men visst är det flera som tyckt
Du har helt rätt Anders, det står ju t.o.m i FASS, fast jag läste aldrig så långt ner i texten. Desloratadin beskrivs som den huvudsakliga och farmakologiskt aktiva metaboliten av Loratadin.
Så det är samma sak trots allt. Men visst är det flera som tyckt
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 12:35Vilket visar att den terapeutiska effekten av ett läkemedel inte är lika med den medicinska ... 🙂
Vilket visar att den terapeutiska effekten av ett läkemedel inte är lika med den medicinska ... 🙂
Quote from Funbeat user on 29 June 2010, 16:01Ni har rätt i slutsatserna om den verksamma meatboliten, men glöm inte också att formuleringen av produkten kan påverka effekten.
G -tillverkare av kliniskt prövningsmaterial.
Ni har rätt i slutsatserna om den verksamma meatboliten, men glöm inte också att formuleringen av produkten kan påverka effekten.
G -tillverkare av kliniskt prövningsmaterial.