Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningPooltider mot Vansbro
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej. Är lite nyfiken på om man kan hitta en indikator på tider och kapacitet till Vansbro.

Kan man göra t ex ett påstående som säger 15x100@1:50 ger ca 50 min? Jag är bara lite nyfiken på vad jag rimligen skulle kunna åstadkomma.

Jag gör t ex 100m på 1:

Beror mycket på hur högt vattenflödet är.

Dagen innan förra årets vansbro körde jag ett test i bassäng på 400 meter. Simmade på 5.55 (långbana). Dagen efter simmade jag Vansbro på 41.03. Dock borde jag varit snabbare på 400ingen och även på Vansbro..

1:28/100 på 400 känns snabbt. Jag tror nog ändå att jag kanske borde gå för 45?

Normalt sett simmar du lite snabbare på Vansbro än i bassäng, dels pga av våtdräkt och dels pga av att det är mestadels medströms. Strömmarna varierar som sagt från år till år så det är svårt att räkna ut.

Hur mycket du tjänar på våtdräkt beror lite på h

När jag testade i bassäng kapade våtdräkten flera sekunder per hundra meter, det trots att vändningarna blev påtagligt osmidigare.

Jag är simmare, men jag använder inte benspark nämnvärt för långdistans.

Daniel, jag tror du simma under 40min lätt.

jag vet inte om du ska simma fredag kväll eller lördag morgon, men låt dig inte bli lurad av alla sprintare. jag har inte simmat vansbro de senaste 2-3 år men tror det har alltid varit samma vid start.

200-300

Tack. Jag ska sikta på sub 40. Anmäler mig nu så jag får seeda mig till en bättre startgrupp i Jönköping tror jag.

jönköping är en bra lopp också. siste gång jag var där simmade jag 1400m och sedan en kort stund senare 2800m

Svårt att se dig som referens där Ryan! 😉

Jag måste säga att jag finner simning som mest givande sporten just nu. Det är lättare för mig att komma till en pool och simma en timme än att dra på mig skorna och gå ut och springa en timme just nu. Då är jag

12