Quote from Guest on 20 May 2009, 22:29När man börjat den negativa spiralen så..fortsätter det av sig självt?
Jag vill inte springa ett tävlingslopp sämre än tidigare,
så då springer jag inte alls, och självklart blir alla reultat ännu sämre,
och inga tävlingar alls.
Hur är det för er andra?
När man börjat den negativa spiralen så..fortsätter det av sig självt?
Jag vill inte springa ett tävlingslopp sämre än tidigare,
så då springer jag inte alls, och självklart blir alla reultat ännu sämre,
och inga tävlingar alls.
Hur är det för er andra?
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 22:39Jag brukar tävla ändå och försöka koncentrera mig på att ha roligt i stället för att koncentrera sig på att man "måste" vara bättre än sist (eller vad man nu har för mål). Det brukar lossna och gå bättre då.
Jag brukar tävla ändå och försöka koncentrera mig på att ha roligt i stället för att koncentrera sig på att man "måste" vara bättre än sist (eller vad man nu har för mål). Det brukar lossna och gå bättre då.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 22:41Har själv tagit hjälp av idrottspsykologi böcker.
Har själv tagit hjälp av idrottspsykologi böcker.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 22:41vad säger dessa då?
Har kommit in i en rejäl svacka som jag inte har den blekaste aning hur jag ska ta mig ur och det är tre dagar kvar till tävlingen.
vad säger dessa då?
Har kommit in i en rejäl svacka som jag inte har den blekaste aning hur jag ska ta mig ur och det är tre dagar kvar till tävlingen.
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 23:06Inse att det är kört och lägg ner alla förväntningar. Ställ dig på startlinjen utan klocka med mera. Spring i ett lungt tempo.
Resultat 1: Du springer bra, lev med det.
Resultat 2: Tiden suger. Förändra platser, distanser och tidpunkter som du tränar.S
Inse att det är kört och lägg ner alla förväntningar. Ställ dig på startlinjen utan klocka med mera. Spring i ett lungt tempo.
Resultat 1: Du springer bra, lev med det.
Resultat 2: Tiden suger. Förändra platser, distanser och tidpunkter som du tränar.
S
Quote from Funbeat user on 20 May 2009, 23:41Erik har väl sagt allt ..men jag vill ändå poängtera några gerjor. Du springer för DIN egn skull.....skit fullkomligt varför andra springer för...det är väl deras ensak. Ref dina kommentarer så vet vi att du klarar loppet helt galant...så skit i att tänka
Erik har väl sagt allt ..men jag vill ändå poängtera några gerjor. Du springer för DIN egn skull.....skit fullkomligt varför andra springer för...det är väl deras ensak. Ref dina kommentarer så vet vi att du klarar loppet helt galant...så skit i att tänka
Quote from Funbeat user on 21 May 2009, 01:04"Bättre än" och liknande jämförelser tror jag inte på. I idrott gäller "så bra som jag bara kan", i min bok 🙂
Vitsen är inte att vara bättre än någon annan, eller slå sina egna tider. Vitsen är att vid varje givet tillfälle göra sitt bästa, och efteråt
"Bättre än" och liknande jämförelser tror jag inte på. I idrott gäller "så bra som jag bara kan", i min bok 🙂
Vitsen är inte att vara bättre än någon annan, eller slå sina egna tider. Vitsen är att vid varje givet tillfälle göra sitt bästa, och efteråt
Quote from Funbeat user on 21 May 2009, 07:25Att formen går lite upp och ner är väl ganska normalt. Såklart trist att vara "ur form", särskilt om en tävling närmar sig som man sett fram emot, men inte så mycket att göra åt. Om man tränar bra borde formen ändå stiga långsamt i ett längre perspektiv.
Att formen går lite upp och ner är väl ganska normalt. Såklart trist att vara "ur form", särskilt om en tävling närmar sig som man sett fram emot, men inte så mycket att göra åt. Om man tränar bra borde formen ändå stiga långsamt i ett längre perspektiv.
Quote from Funbeat user on 21 May 2009, 07:51Midsommar, vag jag reagerar på är att du tydligen sprungit ett lopp på en ganska bra tid (eftersom du inte riktigt tror du kan upprepa det igen), och då ska du väl inte prata om en nedåtgående spiral?
I min blygsamma löparkarriär har jag startat i sex lo
Midsommar, vag jag reagerar på är att du tydligen sprungit ett lopp på en ganska bra tid (eftersom du inte riktigt tror du kan upprepa det igen), och då ska du väl inte prata om en nedåtgående spiral?
I min blygsamma löparkarriär har jag startat i sex lo
Quote from Funbeat user on 21 May 2009, 09:02Som det skrevs i en liknande tråd: "bryt ihop och kom igen". Även om man springer ett dåligt lopp kan man alltid ta med sig något från det. Jag brukar fundera "Vad gick fel?" och försöka undvika det nästa gång.
Snarare att om man aldrig misslyckas med et
Som det skrevs i en liknande tråd: "bryt ihop och kom igen". Även om man springer ett dåligt lopp kan man alltid ta med sig något från det. Jag brukar fundera "Vad gick fel?" och försöka undvika det nästa gång.
Snarare att om man aldrig misslyckas med et