Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 09:20Peter. Som jag förstår det är det inte FARTEN utan KADENSEN som är det viktiga för att utnyttja elasticiteten i senorna. I lågt tempo är kadensen den samma (kring 180 bpm), men steget blir kortare.
Jag har själv fått övningar av Roger Jensen på Fotkultur
Peter. Som jag förstår det är det inte FARTEN utan KADENSEN som är det viktiga för att utnyttja elasticiteten i senorna. I lågt tempo är kadensen den samma (kring 180 bpm), men steget blir kortare.
Jag har själv fått övningar av Roger Jensen på Fotkultur
Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 09:42Vad är det med er svenskar?! Varningar hit o dit. Ja ställde ju frågor till nån som kan om ämnet. Som klas! Ni behöver inte läsa detta tråd om det stör er petter nilssonen och andra som. Klagar. Jävla jante fasoner. Dagis nivå på er. Va riktiga män. Slut
Vad är det med er svenskar?! Varningar hit o dit. Ja ställde ju frågor till nån som kan om ämnet. Som klas! Ni behöver inte läsa detta tråd om det stör er petter nilssonen och andra som. Klagar. Jävla jante fasoner. Dagis nivå på er. Va riktiga män. Slut
Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 09:51finns det inget finskt funbeat?
finns det inget finskt funbeat?
Quote from Elias Engqvist on 26 March 2013, 09:56Som jag skrev i en annan tråd, blir man inte kränkt av att nån skrivit något till en får man bli kränkt å andras vägnar!
Jag tror att Klas o Tonni klarar ut det därt utan att alla andra behöver tycka till. Själv tycker jag det är kul att "lyssna" på både
Som jag skrev i en annan tråd, blir man inte kränkt av att nån skrivit något till en får man bli kränkt å andras vägnar!
Jag tror att Klas o Tonni klarar ut det därt utan att alla andra behöver tycka till. Själv tycker jag det är kul att "lyssna" på både
Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 09:59Mikael: Är det så att detta skall simulera löpning med "rätt" stegfrekvens och rätt landning? Är inte det väldigt svårt när det inte finns någon fart alls...?
Hur kändes det och har det gett något?
Mikael: Är det så att detta skall simulera löpning med "rätt" stegfrekvens och rätt landning? Är inte det väldigt svårt när det inte finns någon fart alls...?
Hur kändes det och har det gett något?
Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 10:01Tonni,
jag måste säga att jag uppskattar dom filmlänkar du har bidragit med i olika trådar. Kul och lärorikt. Tack för det.Sen kan man ju undra vad du egentligen har för behållning av ett forum som detta? Du är ju (liksom jag) anonym på forumet men vad
Tonni,
jag måste säga att jag uppskattar dom filmlänkar du har bidragit med i olika trådar. Kul och lärorikt. Tack för det.
Sen kan man ju undra vad du egentligen har för behållning av ett forum som detta? Du är ju (liksom jag) anonym på forumet men vad
Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 10:30Tycker om att snacka om löpning och fråga frågor från personer som är intresserad om det och kan nåt om löpning. Sen är det kul att hjälpa till den som har ett stort intresse av det här.
Om man aldrig tränar i höga farter på träningen kommer du aldrig gö
Tycker om att snacka om löpning och fråga frågor från personer som är intresserad om det och kan nåt om löpning. Sen är det kul att hjälpa till den som har ett stort intresse av det här.
Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 10:30Tycker om att snacka om löpning och fråga frågor från personer som är intresserad om det och kan nåt om löpning. Sen är det kul att hjälpa till den som har ett stort intresse av det här.
Tycker om att snacka om löpning och fråga frågor från personer som är intresserad om det och kan nåt om löpning. Sen är det kul att hjälpa till den som har ett stort intresse av det här.
Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 10:51Peter. Jag upplever att övningen (som jag även gör precis innan och ibland mitt under löprundan) "väcker" kroppen. Den påminner mig (fysiskt) om hur den snabba kadensen känns. Jag upplever att jag tar med mig det vidare när jag springer.
Vad gäller "elas
Peter. Jag upplever att övningen (som jag även gör precis innan och ibland mitt under löprundan) "väcker" kroppen. Den påminner mig (fysiskt) om hur den snabba kadensen känns. Jag upplever att jag tar med mig det vidare när jag springer.
Vad gäller "elas
Quote from Funbeat user on 26 March 2013, 20:48Hej Tonni, så vitt jag vet visar forskningen väldigt svagt samband mellan löpteknik och prestanda hos elitlöpare i långdistanslöpning. De har ju alla ganska bra teknik. Jag tror inte Radcliffes vridningar kostar särskilt mycket i sammanhanget. Däremot ver
Hej Tonni, så vitt jag vet visar forskningen väldigt svagt samband mellan löpteknik och prestanda hos elitlöpare i långdistanslöpning. De har ju alla ganska bra teknik. Jag tror inte Radcliffes vridningar kostar särskilt mycket i sammanhanget. Däremot ver