Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Det funkade med mitt (tyska) VISA-kort som är Verified by VISA-anslutet. Mitt SEB-kort har jag inte testat med än.

Men finns här (på funbeat) ingen som lyckats beställa från Wiggle med Visa (från Sverige)?

Det borde väl inte vara någon skillnad på mitt tyska och mitt svenska visakort egentligen?

Edit: förutom att jag inte kan handla på alla svenska nätbutiker med mitt tyska kort. T.ex. Elgiganten och ladda min telefon med det.

@Peter R. Om ditt Visakort är ansluten till "Verified by Visa" så verkar det inte funka. Wiggles kortlösning stödjer uppenbarligen inte det än, åtminstone inte för svenska Visakort.

Mitt Handesbanken-kort är också Visa men kräver inte verifiering. Därför

Jag handlade med Visa förra veckan med Visa utan problem.

//Johan

Jag handlade med Visa (verified by) på Wiggle för tio dar sen och det funkade utmärkt (om man bortser från att kortet var spärrat för köp utomlands men det fick jag meddelande om så det gick att lösa via banken)

Peter R:

Jag har beställt från Wiggle med Visa (verified by visa)
och det funkade som det skulle :)!

@ Kristian

Fick du upp den här rutan där du ska ange dina personliga koder för "Verified by Visa"? Jag får aldrig upp den utan det kommer bara fram att köpet är klart. Vilket det inte är för efter ett par tre dagar så cancelleras ordern.

Nu skapade jag

Enligt EU-reglerna så får de inte dra pengarna förrän de levererar ordern.

Har kollat in sidan. Asics 2160 som jag använder kostar 1600 i Sverige, och 860 ca på wiggle. Tack för tipset! Hädanefter köper jag min utrustning där!

Med tanke på hur många här som använder butiken så lär de ju vara pålitliga/seriösa.

Ett tips till er