Quote from Guest on 10 December 2012, 10:37Efter att ha fått många vettiga svar vid en annan fråga jag ställde häromdagen, här på forumet, så slänger jag in ytterligare en.
Jag har problem med höft, ljumske eller något sånt. Jag har försökt allt sjukgymnast, läkare, blablabla. Någon trodde att de
Efter att ha fått många vettiga svar vid en annan fråga jag ställde häromdagen, här på forumet, så slänger jag in ytterligare en.
Jag har problem med höft, ljumske eller något sånt. Jag har försökt allt sjukgymnast, läkare, blablabla. Någon trodde att de
Quote from Funbeat user on 10 December 2012, 10:47Detta är övningar jag själv gör "hyffsat" regelbundet. Har själv känningar i höftböjaren, ljumskar och höften emellanåt. Dessa övningar hjälper iaf mina besvär. Hoppas du får ordning på din höft.
Musslan - http://youtu.be/Ll2Ex9xFMms
Benlyft åt sidan -
Detta är övningar jag själv gör "hyffsat" regelbundet. Har själv känningar i höftböjaren, ljumskar och höften emellanåt. Dessa övningar hjälper iaf mina besvär. Hoppas du får ordning på din höft.
Musslan - http://youtu.be/Ll2Ex9xFMms
Benlyft åt sidan -
Quote from Funbeat user on 10 December 2012, 10:48Angående länken är det en Google-länk innehållande en massa konstigheter plus två kompletta webbadresser, dels till själva sidan - nedan - och dels till själva bilden - också nedan. (höftproblemen har jag tyvärr inget svar på)
http://www.omkliniken.se/si
Angående länken är det en Google-länk innehållande en massa konstigheter plus två kompletta webbadresser, dels till själva sidan - nedan - och dels till själva bilden - också nedan. (höftproblemen har jag tyvärr inget svar på)
Quote from Funbeat user on 10 December 2012, 11:05Karin: Allt beror på vad du har för mål med Stockholm Marathon. Jag började träna 10 veckor innan Göteborg Marathon och innan dess hade jag i princip inte sprungit något sedan Göteborgsvarvet som var mitt första löppass sedan seedningsloppet och innan det
Karin: Allt beror på vad du har för mål med Stockholm Marathon. Jag började träna 10 veckor innan Göteborg Marathon och innan dess hade jag i princip inte sprungit något sedan Göteborgsvarvet som var mitt första löppass sedan seedningsloppet och innan det
Quote from Funbeat user on 10 December 2012, 11:57Karin, känns som om höften inte orkar med när du t ex går och att det gör ont då? Att den bara viken sig liksom?
Karin, känns som om höften inte orkar med när du t ex går och att det gör ont då? Att den bara viken sig liksom?
Quote from Funbeat user on 10 December 2012, 13:02Camilla, jag skulle inte beskriva höften som att den vill vika sig. Snarare att det känns i den. Svårt att beskriva kanske, men om man jämför med kroppen i övrigt, att man inte alls tänker på att man rör sig, man bara gör det. Min höft gör sig påmind mer
Camilla, jag skulle inte beskriva höften som att den vill vika sig. Snarare att det känns i den. Svårt att beskriva kanske, men om man jämför med kroppen i övrigt, att man inte alls tänker på att man rör sig, man bara gör det. Min höft gör sig påmind mer
Quote from Funbeat user on 10 December 2012, 13:33Jag förstår din beskrivning. Liknar hur jag har det. Springer ändå men efter många behandling kontakter tränar jag upp styrkan och att jag använder rätt muskler för löpning en. Sök hjälp är mitt råd.
Jag förstår din beskrivning. Liknar hur jag har det. Springer ändå men efter många behandling kontakter tränar jag upp styrkan och att jag använder rätt muskler för löpning en. Sök hjälp är mitt råd.
Quote from Funbeat user on 10 December 2012, 13:35Gör det ont hela tiden du springer?
Jag fick en inflammerad slemsäck på sittbensknölen, det gick oftast bra att springa men så helt plötsligt
kunde det hugga till och göra så ont jag fick börja gå. Gick till läkare och fick ultraljud, gick till sjukgymna
Gör det ont hela tiden du springer?
Jag fick en inflammerad slemsäck på sittbensknölen, det gick oftast bra att springa men så helt plötsligt
kunde det hugga till och göra så ont jag fick börja gå. Gick till läkare och fick ultraljud, gick till sjukgymna
Quote from Funbeat user on 10 December 2012, 13:40Inget ultraljud än! Dock har jag precis ringt och bokat tid hos ytterligare en sjukgymnast. I januari hade de första tiden. Suck!
Inget ultraljud än! Dock har jag precis ringt och bokat tid hos ytterligare en sjukgymnast. I januari hade de första tiden. Suck!
Quote from Funbeat user on 10 December 2012, 13:58Jag fick tid hos ortoped med idrottspecialitet, ultrajud och sjukgymnast som är bra på idrottsskador inom en vecka. Tack vare min sjukvårdsförsäkring. Nej, jag säljer inte sådana men om man börjar bli lite till åren och upptäcker att man inte är osårbar s
Jag fick tid hos ortoped med idrottspecialitet, ultrajud och sjukgymnast som är bra på idrottsskador inom en vecka. Tack vare min sjukvårdsförsäkring. Nej, jag säljer inte sådana men om man börjar bli lite till åren och upptäcker att man inte är osårbar s