Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonProblem med simningen
You need to log in to create posts and topics.

12

Markus - Ja man kan vrida och vända på detta ämne. Men för att jobbet, familjen och skolan ska vara nöjda blir det oftast ett pass.
Ryan - Absolut det ska jag göra. Men okey, ibland blir det två pass, kommande vecka blir det två st. Jag gör ett försök då.

Nej du mest sannolikt inte bli siste. jag tror din tid är bra för en nybörjare. bero på startfält bli de siste tider runt 20min

Okey. Tack för svar.
Har haft ruskigt svårt med detta!

Ett tips för att få en känsla av hur du ligger till i förhållande till andra motionärer är att tjuvkika på vilka tider folk presterade på förra årets Stockholm Triathlon (som mig veterligen är det överlägset största motionsloppet i Sverige): http://stockh

Fast man ska nog vara lite försiktig med den typen av jämförelser också eftersom det handlar om triathlon där slutresultatet beror av alla tre grenar. Jag själv är tex en ganska medioker simmare, men bra cyklist och godkänd löpare. Efter simmomentet ligge

Simmar en gång per vecka, ca 10% av den totala träningstiden. Räckte till en olympisk distans simning på drygt 26 min förra somaren och hoppas få ner det ett par minuter denna sommaren, utan att öka mängden simning.

Känns inte som det är någon större men

Ett av problemen med simning är ju att man inte blir speciellt mycket bättre trots att syreupptagningsförmågan blir bättre.
Teknik, teknik, teknik
Att sänka kilometertiden med 4min genom ökad syreupptagningsförmåga är nog inte realistiskt tyvärr.

12