Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelProffesionella cykeltjuvar!!!!
You need to log in to create posts and topics.

Petter WR,
Och jag uppfattar det som att man vid inspektionen kunde konstatera att även andra cyklar, än de uppenbara, var i vägen. Och att flyttar man bara de som kommungubbarna finner vara i vägen så missar man sådana som räddningstjänsten anser vara i

Det finns ju uppenbarligen lagar och förordningar och skyltar som upplyser om dem. Att i det läget börja frakta bort bara några av de cyklar som är felparkerade känns väl lite sisådär. Om bestämmelserna hade varit "din cykel blir bortforslad om den står i

I Malmö är tyvärr läget sådant att alla typer av cyklar blir stulna. Jag har själv blivit av med 5 cyklar på 10 år, 3 av dessa har varit fastlåsta - snittpris 1500 kronor...

Var brukar du ställa din cykel som du inte är så rädd om? Då kan man låna den.

Alltså hjälper det inte att låsa fast dem.

David: Du är mer än välkommen att sno min cykel, jag är lovligt trött på den och skulle med nöje köpa en ny jobbpendlarhoj om jag blev av med den gamla. Just nu står den i cykelförrådet i vårt hus men när jag vä

nja, i snitt fick jag behålla de som jag inte låste fast i 2-3 månader de andra långt över ett år.

Så visst hjälper det att låsa fast.

Angående den övriga diskussionen så verkar vi diskutera på helt olika plan.
Det är klart att det är enklast på alla sä

En massa sådana
BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=b4614036ca324de4a0b8a6e21ec5cd7f.jpg&Size=&share=
löser en hel del problem

"löser en hel del problem"

Du har säkert helt rätt. Men vilka problem blir lösta? Skapar de mer yta att ha för cykelparkering? Slipper man stölder? Gör de att cyklister inte parkerar på platser där det är otillåtet? Eller vilka problem blir lösta...?

Det lär bli lättare att låsa cykeln ordentligt. Jag skulle iallafall föredra dessa jmrft med traditionella byglar man bara låser hjulet mot.

Det ser ut som om det får plats 2 cyklar per ställ. 6 cyklar på ungefär lika många meter är ju rätt glest. Håller annars helt med om nödvändigheten av att kunna låsa fast ramen, att låsa fast hjulet är ju helkasst. Möjligen vill man låsa fast hjulen i den