Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelProffesionella cykeltjuvar!!!!
You need to log in to create posts and topics.

Petter WR,
Det var iofs inte riktigt svar på frågan: "Vilken/vilka anledningar finns det till ytan inte kan användas till fler cykelställ?"

Men det du beskriver som något värt att klaga på är inte garanterat överensstämmande med vad som skett. Kollar jag

Lite vett hade det nog varit om de gått ut med sina avsikter ordentligt. Dvs, i media och/eller stora skyltar och/eller informationsblad om att från och med xxxx-xx-xx kommer vi att frakta bort alla cyklar som inte är parkerade i cykelställ. Man kan allti

Håller med dig, Per. Information brukar kunna dämpa de mest rabiata känslosvallningarna, ett bra sätt att undvika infekterade konflikter.
Nu vet jag inte hur det har varit med informationen i just det här fallet så jag kan inte med bestämdhet hävda att de

Då vore det bra om cyklister är med i utredningsförfarandet om vilka cykelställ som ska inköpas. De som finns är inte speciellt funktionella i Tjuvarnas stad.

David,
Det är en annan fråga och svaret på vilket cykelställ som är "rätt" kan nog variera ordentligt mellan de som cyklar. Stöldsäkert blir det ju aldrig.

Undrar hur många av de som felparkerat som gjort det pga av att de tyckte cykelställen var bristfä

Tittar du på bilden så hänger ett gäng avklippta wirar där som tyder på att de är inte så bra utformade. De står troligtvis i dålig belysning o avskilt.

Läste någonstans att Malmö profilerar sig som en cykelvänlig stad. Märkligt att man då inte kan vara mer ödmjuk mot de som man påstår sig vara vänlig emot. Men allt är väl relativt. På centralstationen i Västerås står det stora väl synliga skyltar om att

David,
Så utformningen på själva ställen är det inte fel på.
Avskilt....det verkar väl otroligt osannolikt om du kollar en gång till?
Mer belysning? Jag tror att många cykelstölder sker i dagsljus och att mer ljus har begränsad påverkan på tjuvarnas arbet

Stöldsäkert blir det aldrig. Det visar filmen. De flesta vill fordonet där det rör sig folk o fä.

Med "bågar" så det går att fästa cykeln med kedja och/eller bygellås.

Här är ett citat från kommunens egen sida ( http://www.malmo.se/Medborgare/Stadsplanering--trafik/Trafik--hallbart-resande/Gang--och-cykeltrafik/Bortforslade-cyklar/Cykelparkering-vid-Station-Triangeln.html ) :

"Tidigare har vi flyttat cyklar som uppenba