Quote from Rasmus Olsson on 24 January 2012, 12:27Elin, intressant debatttaktik att säga att de med åsikter ska sluta gnälla. Sådana argument hör inte hemma i en demokrati. Sluta läs.
I min värld så gör alla det dom ska. Står det ett fordon olagligt parkerad (cykel, bil osv) så ska det bort. Intressant
Elin, intressant debatttaktik att säga att de med åsikter ska sluta gnälla. Sådana argument hör inte hemma i en demokrati. Sluta läs.
I min värld så gör alla det dom ska. Står det ett fordon olagligt parkerad (cykel, bil osv) så ska det bort. Intressant
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 12:34Jag kanske var otydlig där. Det jag menade var att det kanske skulle ge mer att faktiskt försöka påverka situationen på något annat sätt att skriva om det på funbeat. Det du däremot har rätt i är att jag generellt sett tycker att allmänt gnällande inte är
Jag kanske var otydlig där. Det jag menade var att det kanske skulle ge mer att faktiskt försöka påverka situationen på något annat sätt att skriva om det på funbeat. Det du däremot har rätt i är att jag generellt sett tycker att allmänt gnällande inte är
Quote from Rasmus Olsson on 24 January 2012, 12:50Självklart Elin! Men för att kunna påverka, så kan det ibland behövas en debatt. Så åsikter ventileras fram och tillbaka, och de utvecklas. Både för mig och andra. Till slut finner jag och andra en åsikt som känns färdig att använda.
Att kasta sig in i p
Självklart Elin! Men för att kunna påverka, så kan det ibland behövas en debatt. Så åsikter ventileras fram och tillbaka, och de utvecklas. Både för mig och andra. Till slut finner jag och andra en åsikt som känns färdig att använda.
Att kasta sig in i p
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 12:52popcorn time (t+)
popcorn time (t+)
Quote from Rasmus Olsson on 24 January 2012, 12:53Nä, nu ska jag jobba istället.
Nä, nu ska jag jobba istället.
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 12:55Jag tycker det är orättvist att så många bilister får höga p-böter när de ställt sig på annat än anvisade platser medan cyklister tydligen får bete sig som vilka idioter som helst.
Dessutom borde naturligtvis cykelställen avgiftsbeläggas på motsvarande sä
Jag tycker det är orättvist att så många bilister får höga p-böter när de ställt sig på annat än anvisade platser medan cyklister tydligen får bete sig som vilka idioter som helst.
Dessutom borde naturligtvis cykelställen avgiftsbeläggas på motsvarande sä
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 12:58Ja och jag ska sova lite.
Men innan dess vill jag flinka in att jag inte tror att just Stockholms Central är det stället som besöks av flest cykelresenärer. Det är antagligen betydligt fler än 36 stycken som vill parkera cykeln där men jag tror inte det
Ja och jag ska sova lite.
Men innan dess vill jag flinka in att jag inte tror att just Stockholms Central är det stället som besöks av flest cykelresenärer. Det är antagligen betydligt fler än 36 stycken som vill parkera cykeln där men jag tror inte det
Quote from Rasmus Olsson on 24 January 2012, 13:05Elin, de tar inte cykeln dit. De tar cykeln därifrån. Kolla runt Centralen på viadukter, massa fastlåsta cyklar. Folk kommer från andra kommuner och har en cykel stående vid centralen för att snabbt cykla till sitt jobb i City.
Du resonerar nog som polit
Elin, de tar inte cykeln dit. De tar cykeln därifrån. Kolla runt Centralen på viadukter, massa fastlåsta cyklar. Folk kommer från andra kommuner och har en cykel stående vid centralen för att snabbt cykla till sitt jobb i City.
Du resonerar nog som polit
Quote from Funbeat user on 24 January 2012, 13:11Jag resonerade som så att de som pendlar till Stockholms central inte har längre därifrån till jobbet än att de promenerar den lilla sträckan i city alternativt tar tunnelbanan vidare till vart de nu ska. Men det kan ju vara en felgissning från min sida,
Jag resonerade som så att de som pendlar till Stockholms central inte har längre därifrån till jobbet än att de promenerar den lilla sträckan i city alternativt tar tunnelbanan vidare till vart de nu ska. Men det kan ju vara en felgissning från min sida,
Quote from Rasmus Olsson on 24 January 2012, 13:35Det det vi ju inte hur långt folk har till sina jobb? Och blir det lättare att parkera cykeln, exempelvis med skydande tak, bevakad eller där du kan låsa in den, är jag övertygad om att fler tar cykeln istället för kollektivtrafiken.
I Älvsjö ska sådan b
Det det vi ju inte hur långt folk har till sina jobb? Och blir det lättare att parkera cykeln, exempelvis med skydande tak, bevakad eller där du kan låsa in den, är jag övertygad om att fler tar cykeln istället för kollektivtrafiken.
I Älvsjö ska sådan b