Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelProffesionella cykeltjuvar!!!!
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller med dig Fredrik i din bedömning.

Jag tycker även det är orimligt att cyklister ska förväntas veta var närmsta cykelställ är inom en 300 m radie och vilka av dessa som inte är fulla på en mörk rörig byggarbetsplats (som Triangeln är i nuläget)

Fredrik J,
Eftersom det känns avlägset att jag ska parkera någon cykel i Malmö är jag mest intresserad på det principiella planet och läser inte in mig i frågan.

Så klagomålen på bortforslingen handlar alltså i grunden om missnöje med räddningstjänstens

Hade jag felparkerat min cykel hade jag nog sett min rätt att bli sur för att den blev bortplockad som förverkad. Detta givet att de där skyltarna satt där när jag parkerade, det är ju ganska uppenbart vad som faktiskt gäller.

Jag har varit för febersjuk

Till saken hör att Malmö kommun har köpt in snikvarianten av cykelställ som man inte fästa cykeln i utan folk sätter fast sina cyklar i lämpliga föremål.

Nja, jag vet inte om jag klagar i sammanhanget, men rent generellt kan jag uppleva att räddningstjänsten stundom överdriver behoven något. Det är lätt att dra poänger med katastrofscenarier, men någonstans måste det ändå vägas mot det praktiska alla andra

Bra ide, låt det vara fritt fram "alla andra dagar" 😉

nu tycker jag vi skiter i alla lagar o paragrafer o enas om att detta är fel!

cyklarna på filmen är inte i vägen för nån 😀

När jag tittar på filmen och utformning av torget och just de cyklar som tas bli det ännu mer fantastisk att dessa tjänstemän där nere plocka bort en cykel som trotts allt står ganska så nära cykelställen och sätta upp den på en flakbil som är definitivt

De arbetar ju där, med lastning, och kan själva köra bort den vid behov, så det är ju litet långsökt.

Idag är det parkeringsförbud på mina gator i Kärrtorp, och nu behövs det ju verkligen plogs. Blir det inte plogat, så kan ju det till slut hindra utryckningsfordon, om snöhögarna växer ute i gatan.

På en stäcka av 1 km stod det fortfarande 20 bilar kvar.