Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelProffesionella cykeltjuvar!!!!
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik, är det inte stoppförbud på torget? Gäller inte det alla fordon? Om det bara är parkeringsförbud, så är det ju en parkering när du stoppat motorn och klivit ut.

Spelar väl ingen roll om du är på tjänsteuppdrag, de ska ha tillstånd för att få bryt

Skylten säger bara parkeringsförud och inte stoppförbud. Råder parkeringsförbud får man stanna för att släppa på och av passagerare eller lasta och lossa.

Att inte de tjugo felparkerade bilarna på din gata blir bortforslade genast kanske kan ha att göra

Visst är det så, men det gör att plogsvängen inte kan ploga, och förra vintern blev til slut gatan så smal att två motorfordon inte kunde mötas. Där går rätt mycket bussar, jag vill se ambulansen backa en kilometer för att det kommer en buss.

Det var ett inslag på radio om detta i går. Det visar sig att man för att få tillbaks sin cykel ska ta sig till ett industriområde dit inga bussar går, man får gå en lång bit på slutet. Dessutom är öppettiderna intressanta: Tis+tors 15-17. Och sedan kostn

Som sagt kan man ha åsikter på huruvida de varit särskilt smarta eller smidiga med den här hanteringen men man kan inte komma och yla om att de bryter alla lagar som finns för så tror jag faktiskt inte att det är.

Går det månne att göra något konstruktiv

Jag brukar gnälla på kommunens hemsida för då måste de göra något, diarieföra, utreda, agera och sedan somna in igen.

Även om de somnar om igen så tycker jag att det verkar vara en mer konstruktiv approach än att gnälla på funbeat. 🙂

Min huvudsakliga poäng här är att man vid räddningstjänstens inspektion påpekade att _vissa_ cyklar stod i vägen. Kommunen beslutade att flytta _alla_ cyklar som inte stod i cykelställt.

Att de cyklar som brandinspektionen reagerade på flyttas och helst

Ansatsen måste nog ändå vara att flytta alla de som står olagligt parkerade (alltså inte i cykelställen) istället för att till synes godtyckligt bara flytta några av dem.

Är det inte bättre att de skötte om sina dyra anläggningar istället? Aqua-kul verkar inte ha varit ompysslat på måååånga år och kommer väl att rivas o återuppbyggas till en kostnad av X x 100 000 000:-