Quote from Guest on 17 February 2011, 11:15...skulle jag behöva i ämnet våtdräkt!
Ny i bassängen, passerat livräddningsstadiet och vill ge mig ut i naturen och testa mina färdigheter. Aldrig simmat ute i floder,älvar eller dylikt och jag misstänker att vattentemperaturen kan bli ett problem att k
...skulle jag behöva i ämnet våtdräkt!
Ny i bassängen, passerat livräddningsstadiet och vill ge mig ut i naturen och testa mina färdigheter. Aldrig simmat ute i floder,älvar eller dylikt och jag misstänker att vattentemperaturen kan bli ett problem att k
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 11:25Skulle också vilja ha hjälp med detta. Kan man simma bröstsim med en våtdräkt? Ska man ha en som slutar vid knäna eller täcker hela benen?
Skulle också vilja ha hjälp med detta. Kan man simma bröstsim med en våtdräkt? Ska man ha en som slutar vid knäna eller täcker hela benen?
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 11:39Direktreklam till butiker genom "Privat meddelande" undanbedes/tack;)
Direktreklam till butiker genom "Privat meddelande" undanbedes/tack;)
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 11:43Ice Man: För bröstsim allena brukar man rekommendera en dräkt med kort ärm och korta ben. De stora lederna böjs ju mycket och det är lättare om de är fria då.
Ice Man: För bröstsim allena brukar man rekommendera en dräkt med kort ärm och korta ben. De stora lederna böjs ju mycket och det är lättare om de är fria då.
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 12:19Bröstsim i våtdräkt blir lite fel, flytförmågan som gör underverk för frisimmet ställer till det för bröstsimmet.
Köp en vettig våtdräkt, Orca är populära dräkter, undvik instegsdräkterna S1, S2, S3. Dessa är gjorda i ett billigare material som lätt skad
Bröstsim i våtdräkt blir lite fel, flytförmågan som gör underverk för frisimmet ställer till det för bröstsimmet.
Köp en vettig våtdräkt, Orca är populära dräkter, undvik instegsdräkterna S1, S2, S3. Dessa är gjorda i ett billigare material som lätt skad
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 12:42Våtdräkter för simning (till skillnad från t.ex. dykning, windsurfing o dyl) brukar utgå från att man crawlar och är anpassade efter det. Vill man främst bara kunna hålla värmen och simma bröstsim duger nog en shorty för t.ex. vindsurfing.
Passformen är v
Våtdräkter för simning (till skillnad från t.ex. dykning, windsurfing o dyl) brukar utgå från att man crawlar och är anpassade efter det. Vill man främst bara kunna hålla värmen och simma bröstsim duger nog en shorty för t.ex. vindsurfing.
Passformen är v
Quote from Elias Engqvist on 17 February 2011, 13:03Det kan tom vara svårare att simma bröstsim i en ordinär våtdräkt - benen kommer för högt upp!
Det kan tom vara svårare att simma bröstsim i en ordinär våtdräkt - benen kommer för högt upp!
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 13:12Det här tipset om att det viktigaste måttet att gå efter är bröstmåttet, stämmer det för tjejer också?
Det här tipset om att det viktigaste måttet att gå efter är bröstmåttet, stämmer det för tjejer också?
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 13:46Man tackar för tipps och råd. Det blir ett äventyr att surfa bland alla nätbutiker och hittar lämpligt objekt att satsa på.
Man tackar för tipps och råd. Det blir ett äventyr att surfa bland alla nätbutiker och hittar lämpligt objekt att satsa på.
Quote from Funbeat user on 17 February 2011, 13:46@Jenny: Jepp. Om en våtdräkt är lite för kort eller för lång är inte det hela världen. Men om du inte kan andas eller om det forsar in vatten, då har du problem.
@Jenny: Jepp. Om en våtdräkt är lite för kort eller för lång är inte det hela världen. Men om du inte kan andas eller om det forsar in vatten, då har du problem.