Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 06:47Inga problem, har kört i utomhusbadet ett par ggr. Uthållighet kan jag inte svara på men för mig går det 15 sek fortare att simma 100m med samma ansträngning. Detta beror antagligen på lägre friktion samt bättre vattenläge.
Inga problem, har kört i utomhusbadet ett par ggr. Uthållighet kan jag inte svara på men för mig går det 15 sek fortare att simma 100m med samma ansträngning. Detta beror antagligen på lägre friktion samt bättre vattenläge.
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 10:07@simon: det är inte många som prioriterar hållfasthet före flexibelt material. Det är svårt att förena de två egenskaperna. Vill du ha en dräkt som du inte blir helt uttröttad av, måste man tillverka dräkten i ett material som blir ganska känsligt för vas
@simon: det är inte många som prioriterar hållfasthet före flexibelt material. Det är svårt att förena de två egenskaperna. Vill du ha en dräkt som du inte blir helt uttröttad av, måste man tillverka dräkten i ett material som blir ganska känsligt för vas
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 13:26@Mathias P:
Det låter som att du har sjukt dåligt läge i vattnet utan flythjälp. Du är den typen som vill spara på benen till cyklingen, vad?@Susanna:
Svårt är inte detsamma som omöjligt. Företagens ingenjörer får väl ta och arbeta lite! Jag undrar hur
@Mathias P:
Det låter som att du har sjukt dåligt läge i vattnet utan flythjälp. Du är den typen som vill spara på benen till cyklingen, vad?
@Susanna:
Svårt är inte detsamma som omöjligt. Företagens ingenjörer får väl ta och arbeta lite! Jag undrar hur
Quote from Funbeat user on 27 February 2011, 18:13@Simon W, har faktiskt bara fått höra att jag har bra vattenläge av instruktörerna.
Jag kör med minimalt antal bensparkar ja. Men jag tjänar inte många sekunder på en mer frekvent benspark. Men i somras var det 1:30 med dräkt och 1:42-1:45 utan per hund
@Simon W, har faktiskt bara fått höra att jag har bra vattenläge av instruktörerna.
Jag kör med minimalt antal bensparkar ja. Men jag tjänar inte många sekunder på en mer frekvent benspark. Men i somras var det 1:30 med dräkt och 1:42-1:45 utan per hund
Quote from Funbeat user on 3 March 2011, 09:56@Simon: efter Ö till Ö finns det inte så mycket kvar av en våtdräkt. Därför kör många i sin avlagda dräkt eller köper en billig variant som de kan ha sönder. Därmed inte sagt att det är omöjligt att skapa en "ultimat" våtdräkt som tål allt och är superfle
@Simon: efter Ö till Ö finns det inte så mycket kvar av en våtdräkt. Därför kör många i sin avlagda dräkt eller köper en billig variant som de kan ha sönder. Därmed inte sagt att det är omöjligt att skapa en "ultimat" våtdräkt som tål allt och är superfle
Quote from Funbeat user on 10 March 2011, 19:47tack,tack! nu börjar jag få grepp om det och andra halvan ska bestämma sig också...jaja, har hittat några som kan bli aktuella.
tack,tack! nu börjar jag få grepp om det och andra halvan ska bestämma sig också...jaja, har hittat några som kan bli aktuella.