Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningProffshjälp...
You need to log in to create posts and topics.

Jag tänkte mest på stuss och midjemått och inte så mycket längden... Men förstår poängen, tack för svaret!

Midjemåttet är ganska oväsentligt. Dagens våtdräkter är så mjuka, så det krävs ganska mycket mage för att inte rymmas i en dräkt.

Jag skulle nog säga att Orca S2 duger alldeles utmärkt med den kravprofilen. Jag är i alla fall väldigt nöjd med min och en Sonar kostar väl nästan tre gånger så mycket vilket ju kan vara en del att lägga ut om man inte är helt biten. Sonar är säkert bätt

Orca Sonar kostar 1000kr på royles

ja, maxgränsen går vid 1500 spänn för plastkortet ska räcka till allt annat som cyklar, längd/slalom, löpargrejer,resor och allt vad det innebär gånger två!

Nu ska jag besöka några butiker på nätet...usch, mycket jobb för lite nöje.:-)

Nej, nej, det är ju kul att grotta runt och leta bra priser 🙂 Och det är kul att simma ute, en helt annan grej.

Så mycket nöje för att uppnå mer nöje!!!

Jag gör dig gärna sällskap i sommar, ofta i Ivösjön eller Levrasjön. Fast havet är givetvis bäst..

@Alex: revor i dräkten är busenkla att laga. Lite neoprenklister är det enda som behövs. Se till att fixa revorna direkt, så det inte blir stora skador i neoprenet. Då blir det genast lite mer komplicerat att fixa till, fast det är inte omöjligt det helle

Om man vill simma i älv så borde väl hållfasthet vara bland det viktigaste? Tyvärr kommenteras det nästan aldrig i produktbeskrivningar och recensioner. Tillverkarna verkar utgå ifrån att alla vill simma en utmärkt bana på djupt vatten och gå i mål på en

Hur mkt skillnad på uthålligheten och flytförmågan gör det att ta på sig en våtdräkt? Skulle vara jäkligt kul att testa. Men kan man simma med våtdräkt i en bassäng utan att framstå som en komplett idiot?

ja, man kan simma i bassängen utan problem. jag har gjört det 2-3 gånger varje år runt april innan jag gå ut i sjön för att kolla om dräkten har klarat sig vinter