Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:Forumezy workoutPromenad, träna eller lalla?
You need to log in to create posts and topics.

Frågan har kommit upp, sjka promenader få tillgodoräknas som träning eller inte och i så fall, vilka promenader? En kvällspromenad i raskt tempo? Gå till jobbet? Gå och köpa fikabröd?

Finns nog bara en slutsats: Det är trevligt och bra att gå men kan in

PS Sten i glashus.... jag hade visst själöv lagt upp en promenad den 15 januarui, den är borta nu!!!! 🙂

Om man går för att träna så är det träning. Om man lallar runt och kollar skyltfönster så är det inte träning.

Det viktigaste är att vi mår bra. Generellt så mår man nog bättre av en rask promenad än att slita i skrot på gymet. Jag är för. Promenad = trä

Jag är helt klart emot att promenad ska räknas som träning.

Om man ska jämför vad som är bäst eller inte för kroppen som vore det bättre att dricka vatten än att dricka saft - men det är ändå ingen träning. Likaså vore det bättre att hämta kaffe hos bygg

Promenad är träning för den som betraktar det som träning.
Man kan ju inte direkt säga att om jag lyfter "för lätt" i en viss muskelgrupp vid styrketräning så är det inte träning. Vissa springer aslångsamt och andra springer snabbare
Alla är olika, därför

När Johan springer på löpbandet tycker inte jag han ska få räkna det som träning...

WHAT! okejdå.. jag e bara på gymmet för syns skull endå

Det är väl upp till Funbeat att definiera hur Funbeat ska fungera, och de har ju uppenbarligen definierat promenad som "någonting som man kan föra in i sin träningsdagbok"

Vad som är träning och inte går inte att klassificera i diskreta enheter, utan man

Om man ändå är på ett gym får man förutsätta att personen i fråga ser det som träning - även om alla har olika träningskapacitet.

En promenad däremot är ju något som man i någon utsträckning gör dagligen. Så att kalla det för träning i det här sammanhang

Angående Funbeats lista på giltiga träningstyper så finner man även:

Jonglering, Stretching, Stå på händer, Jakt, Mental träning

Jag är inte säker på att jag tycker att det är helt OK heller att lägga in som en enskild post...