Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPuls vid landsvägcykling
You need to log in to create posts and topics.

Men jag som inte vill gå ned i vikt men likväl kan vara intresserad av att sänka fettandelen i min kropp då? Bör inte jag ligga på en lägre nivå för att begränsa den förlust jag gör till fett (eller öka andelen fett av den energiförlust jag gör)... ? Samt

sänka fettandelen gör du lättast genom att helt enkelt bränna bort det fett du redan har och det gör du bäst på det sätt som Gary, Linus och Per nämner. Du kan mao fortsätta och köra järnet på spinningen med gott samvete. Kompletterat med gympapassen får

Per, jag gissade att det var något sådant. 🙂

Maja
Och vad tror du det är som driver kroppen under det högintensiva arbetet. Det kallas muskler.
Om det är lågintensivt arbete du vill utföra så gör det, men se till att du håller på i 3-5 timmar i så fall. Då får du en utmärkt träningseffekt. Dvs du by

🙂 åh, vilka trevliga svar. Jag vill absolut inte köra lågintensivt! haha.

Varför vill du inte köra lågintensivt? Den där härliga känslan av att varit ute i över fem timmar, ögonen är sletna, kroppen stel, ryggen är svår att få rak, cykeln känns som den väger 40 kilo, nrä man ska ha in den i lägenheten, lårmusklerna som känns so