Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPuls
You need to log in to create posts and topics.

12

när jag var ute och joggade idag skenade pulsen ibörjan för att stabilisera sig sedan på en väsentligt lägre nivå. pulsen stack iväg till över 190 för att efter 10 min bli stabil strax under 140. när jag nu kollade de 2 senaste passen ser jag att det ser

för torrt pulsbälte!
Om bältet inte får riktig kontakt så visar det ofta för hög puls (tvärtemot som man tror att det skulle visa 0 om det inte fick kontakt).
Hände mig härom veckan när jag skulle ut och cykla och så fort jag svängt ut ur kvarteret hade 1

Det kan också vara skit i kontakten där man sätter ihop bandet runt bröstet!

Min mackapär brukar bete sig på det viset när den är hungrig. Dax att byta batteri kanske?

Se till att blöta kontaktytorna på pulsbandet rejält med vatten innan du sätter på dig det. Jag spolar helt enkelt det under vattenkranen.

Springer du alltid samma runda? Testa i så fall att ta en annan runda och se om samma fenomen uppstår.

Apotekets blågel är annars ypperligt om man har problem med att få kontakt mellan pulsbandet och huden. En tub kostar 69,50:- och räcker bra länge.

Om man springer under en kraftledning så kan pulsklockan visa att pulsen är högre än den verkligen är.

Har samma problem med min. Men även att jag får in signalen från pulsbandet men att ingen puls visas på displayen, eller så skenar den iväg bara eller fastnar på en viss puls... Är det dags för batteribyte eller dags att köpa en ny pulsklocka?

Hur länge håller en pulsklocka ungefär? Alltså använda timmar.
Hur gör man för att byta batteri? Är det bara i klockan eller finns det nåt batteri även i sensorn på bandet?

Bandet har ett batteri

12