Quote from Guest on 16 September 2012, 13:00Hur tänker ni?
Jag bestämde mig att på mitt första millopp nånsin, i våras, inte ha pulsband. Tanken var att jag är van med milen, och att se pulsen snarare distraherar och förvirrar mig. Det gick bra, och jag nådde mitt mål, med marginal.
Gjorde likada
Hur tänker ni?
Jag bestämde mig att på mitt första millopp nånsin, i våras, inte ha pulsband. Tanken var att jag är van med milen, och att se pulsen snarare distraherar och förvirrar mig. Det gick bra, och jag nådde mitt mål, med marginal.
Gjorde likada
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 13:10Har på bandet för att kolla på löpet efteråt i alla fall. Som en logg.
De senaste LL har jag haft klocka/band fast inte kollat nästan alls förrän sista rakan. Har bara kört på känsla.
Har på bandet för att kolla på löpet efteråt i alla fall. Som en logg.
De senaste LL har jag haft klocka/band fast inte kollat nästan alls förrän sista rakan. Har bara kört på känsla.
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 15:54Om jag kör med pulsband på tävling sä är det endast för att kolla efter loppet. I teorin så borde det vara en rätt bra ha ha koll på sin puls under ett lopp, men i praktiken så distraherar det med än det tillför mig något.
Under träning så är det en anna
Om jag kör med pulsband på tävling sä är det endast för att kolla efter loppet. I teorin så borde det vara en rätt bra ha ha koll på sin puls under ett lopp, men i praktiken så distraherar det med än det tillför mig något.
Under träning så är det en anna
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 16:04Jag använder alltid pulsen som styrmedel på lopp längre än milen. Första halvan på halvmara och LL30 vill jag inte släppa upp pulsen över 170. Andra halvan låter jag pulsen sticka iväg då man ända drabbas av pulsdrift pga vätskebrist och värme.
Men trots
Jag använder alltid pulsen som styrmedel på lopp längre än milen. Första halvan på halvmara och LL30 vill jag inte släppa upp pulsen över 170. Andra halvan låter jag pulsen sticka iväg då man ända drabbas av pulsdrift pga vätskebrist och värme.
Men trots
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 16:05Jag kan tycka att det är bra i längre sammanhang att få en indikation på om jag ligger väl högt i ansträngning, framför allt i tidiga skeden när jag har en tendens att gå ut väl hårt. Hur mycket jag låter det styra varierar lite, men i allmänhet ser jag k
Jag kan tycka att det är bra i längre sammanhang att få en indikation på om jag ligger väl högt i ansträngning, framför allt i tidiga skeden när jag har en tendens att gå ut väl hårt. Hur mycket jag låter det styra varierar lite, men i allmänhet ser jag k
Quote from Funbeat user on 16 September 2012, 23:30Har ibland pulsband på tävling för att det är kul att se efteråt vad man låg på. Dock brukar jag ligga på en puls högre än på träning redan innan starten då man är peppad. Tycker därför det är svårt att använda erfarenheterna från träning rakt av, och tit
Har ibland pulsband på tävling för att det är kul att se efteråt vad man låg på. Dock brukar jag ligga på en puls högre än på träning redan innan starten då man är peppad. Tycker därför det är svårt att använda erfarenheterna från träning rakt av, och tit
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 06:09Tjenare!
Förstår att det kan upplevas som stressande men samtidigt är ju pulsen en bra värdemätare på hur kroppen mår, förutsatt att den visas korrekt. Själv springer jag mycket på pulsinformationen jag får via min Garmin i kombination på km/min informati
Tjenare!
Förstår att det kan upplevas som stressande men samtidigt är ju pulsen en bra värdemätare på hur kroppen mår, förutsatt att den visas korrekt. Själv springer jag mycket på pulsinformationen jag får via min Garmin i kombination på km/min informati
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 06:35Tibor,
Tejpa över klockans display med eltejp. Det har jag gjort några gånger och det fungerar jättebra. Det går inte att kolla klockan så till slut slutar du vrida på handleden för att kolla. Allting lagras, även fast du har eltejp på såklart, så efterå
Tibor,
Tejpa över klockans display med eltejp. Det har jag gjort några gånger och det fungerar jättebra. Det går inte att kolla klockan så till slut slutar du vrida på handleden för att kolla. Allting lagras, även fast du har eltejp på såklart, så efterå
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 06:49Lite mer avancerade klockor kan man bestämma vad de visar.
Lite mer avancerade klockor kan man bestämma vad de visar.
Quote from Funbeat user on 17 September 2012, 07:10Själv har jag en billig klocka som inte ens visar pulsen (t+)
Själv har jag en billig klocka som inte ens visar pulsen (t+)