Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumPulsklocka / GPS - Endast Garmin.Pulsband
You need to log in to create posts and topics.

Hej.Har en 310xt som mitt pulsband har börjat krångla på har ni nått förslag vad det kan vara?jag har bytt batteri,och fuktar sensorerna provat både gel,vatten,tvål ..men det funkar inte.men den visar pulsen en stund men sen försvinner det och håller på s

Jag skulle köpa ett Polar om jag vore dig. Bara bandet, inte elektroknikdelen. Jag tror att Garmins allra senaste är bättre, men risken är att du får förra generationens om du köper on-line.

Jag sitter med ett splitter nytt Polarband i knät när jag skriver detta. Polars band kostar 156kr hos Wiggle (http://www.wiggle.se/polar-spare-elastiskt-och-mjukt-reservbalte/) Garmins reservband kostar ca 400 (har bara hittat det hos Garmin själva).

Mi

Jag håller med i allt vad Fredrik skrev. Jag tyckte att Garmins band sög, och var i allmänhet opålitliga. Det sista bandet tröttnade jag på efter bara ca 6 månader. Sen blev det Polar, och jag tror att mitt sista Polar höll typ 1,5 - 2 år innan jag bytte

Nej jag har det mjuka bandet,men det blir och köpa ett nytt band..blir nog ett polar..

Jag har varit ute på första passet med Polarband/Garminelektronik. Tyvärr måste jag meddela att första delen av passet var pulsen helt galen 🙁 Jag har maxpuls på ca 184. Vid tre tillfällen har pulsen varit högre än det. http://www.funbeat.se/training/s

Jag körde med Garmin klocka till för ett tag sedan. I våras slutade mitt FR620-band att fungera bra.Jag skaffade ett Polar band.
Det verkade passa bra, men när man drar/spänner i det ploppar enheten loss. Jag tror Polar bandet är något elastiskt mellan kn

Peter, skar du av lite av gummit på Polarbandes knäppent? Om man inte gör det så poppar bandet nämligen loss från elektronikenheten.

Jag har nu använt Garmins allra senaste (den jag fick med min 920) några gånger. Sista repan, ett långpass så fick jag de

Nej, att skära bort lite hade jag missat. Det är alltså det som behövs göras. Nu har jag ju i alla fall ett extra till min Polar klocka:)

Jag har en Forerunner 620 som är ca 1 år gammal och använder orginalbandet. Jag kan säga att jag successivt mer och mer märkt av de problemen som ni beskriver med felaktig pulsvärden. Tex 120% av maxpuls när jag knappt är ansträngd till under vilopuls mit