Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumPulsklocka / GPS - Endast Garmin.Pulsband
You need to log in to create posts and topics.

Att kommunicera med Garmins support är humor på hög nivå. För att undvika att svar enligt standardformulär 1A, så skrev jag redan från början att jag "hade senaste mjukvaran" att jag "hade bytt batterier nyligen", osv. Ändå får man följande standardsvar f

Är inne på tredje versionen Garminpulsband. De två tidigare har strulat en hel del, men det senaste som jag fick med min 920xt i vintras har funkat klockrent utan avvikelser (vad jag kunnat märka) på 150+ pass. Fuktar både band och mig innan, sköljer av e

Jag fick även detta tips...

•Sätt pulsbandet på ryggen för att se hur mätningarna blir där

Man blir ju lite fundersam.....

Hade problem med onormala pulsvärden men min 920xt. Använder nu blågel och upplever inga problem längre.

Jag har nu kört ganska många pass med Garminelektronik på Polarband med blandat resultat. På senare tid har det varit fullständigt omöjligt att få till puls man kan lita på. 90 ena sekunden, 220 nästa. Det sista jag gjorde innan jag gav upp var att köpa k

Jag tycker att ni som har skall kontakta Garmin och få bandet och sändaren utbytt. Hade samma problem som Fredrik B beskriver. På samma sätt skaffade jag ett polarband som förbättrade det lite samt även blågel. Men tillslut funkade inte det heller. Kontak

Håller med Johan, jag har fått mitt band utbytt ungefär vartannat år utan knussel från Garmin.

Mitt band har funkat bra med blågel enda tills igår då min snittpuls låg på 224 slag på avslutande mara på IM Köpenhamn. Imorse gick det iväg det mail till Garmin om att jag vill ha bandet utbytt.

FWIW, jag lyckades aldrig få det tillförlitligt med blågel. Lite bättre än saliv, kanske, men inte tillräckligt.

Jag råkade ut för på ett pass att min puls visade alldeles för lågt (gick från 70 upp mot 90 och sen minskade den hela passet ut och låg väl på 48 i slutet)
Min löpkamrat hade å andra sidan över 200 slag på sitt fit-band och efteråt (när mitt band funkade