Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPulsklocka som hjälp?!
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag tog min första löptur utomhus sedan gymnasiet (10 år sedan) i lördags. Det var en nära-döden-upplevelse! 🙁

Jag gav mig på 5km-slingan. Orkade springa 9 min, innan det var dags för 30 sek promenad, sprang ca 10 min till och gick 30 sek, ytterligare

Tycker låter vettigt precis det du gör. Är ju viktigt att ta det lite lugnt i början så att löpningen blir något positivt. Viktigaste är ju att man kommer ut och springer. Låter som en utmärkt målsättning att springa så mycket som möjligt av 5 km-sträckan

Frågan är ju hur du har fått reda på din maxpuls, du kanske bara "tror" att du ligger på 90% av max? Sök på maxpuls här på Funbeat så kommer du få se en mängd exempel på att det inte går att räkna ut den med en enkel formel. Jag har en maxpuls på 204, vil

Jag skulle nog ge ett annorlunda råd mot de ovanstående. Själv har jag börjat med att springa ex 5 min, sen gå 5 min, omväxlande i kanske 30 min. Sen för varje pass så ökar man på springintervallerna med 1 min och kortar av gå intervallerna motsvarande. T

Det där med +10% av sträckan eller +2 min på tiden var ju ett kalasbra tips! Jag är så jäkla tävlingsinriktad så jag behöver ha något som triggar lite extra. TACK!

Jag har hyffsad koll på min maxpuls. Vet i alla fall att den inte är 220 - min ålder. När

Om man ligger på 90 % av sitt max så är det jobbigt. tro mig.
En enkel beräkning av maxpulsen gör vi tjejer genom att ta 226-ålder (killar tar 220-ålder), men det kan variera enormt. Om jag skulle gå efter den formeln skulle jag vara 10 år yngre än vad j

Hehe, jag tog med min pulsklocka ut igår, mest för själva klockfunktionen så jag kunde klocka varje km. Men även bröstbandet åkte med.

Jag hade kommit upp i 226 som maxpuls under rundan... I och för sig i ordentligt kuperad terräng. Men ändå. Så jag tar

Vad bra, lycka till med löpningen!

Jag tycker att pulsklocka blev nyttigare ju mer jag sprungit. Jag lärde mig vilken puls som ger vilket tid på vilken sträcka, dvs om jag ska springa 3 km på 12 minuter behöver jag 165-169 slag i minuten på plan mark.

Det här med maxpuls har jag aldrig br

Jag behöver tips på en bra model!
Billig, gärna vattentät och var man kan köpa den (lulebo, här finns Team/Intersport och stadium och internet).

Är det några övriga funktioner på era pulsklockor som ni uppskattar?

12