Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 22:37Haha, snart måste jag nog komma med bildbevis i alla fall. 😀
Haha, snart måste jag nog komma med bildbevis i alla fall. 😀
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 22:40😀
😀
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 18:50Jag har ofta samma problem i början av passet. Min teori är att det är lite halvdålig kontakt, och att kontakten bryts lite vid varje steg, vilket av pulsenheten tolkas som ett pulsslag. I själva verket är det stegfrekvensen man mäter då! Det stämmer gans
Jag har ofta samma problem i början av passet. Min teori är att det är lite halvdålig kontakt, och att kontakten bryts lite vid varje steg, vilket av pulsenheten tolkas som ett pulsslag. I själva verket är det stegfrekvensen man mäter då! Det stämmer gans
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 19:24Enligt Elins tips så klämmer jag nu in pulsbandet under sportbh:n. Ingen pulspuckel sedan dess (t+) dock begynnande skavsår (t-)
Enligt Elins tips så klämmer jag nu in pulsbandet under sportbh:n. Ingen pulspuckel sedan dess (t+) dock begynnande skavsår (t-)
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 19:38Hehe, det var inget tips, det är liksom en nödvändighet för att jag ska kunna ha bandet på mig överhuvudtaget. 😀 Men skavsår? Av vad? Har du ett sådant där hårt band som man hört talas om?
Hehe, det var inget tips, det är liksom en nödvändighet för att jag ska kunna ha bandet på mig överhuvudtaget. 😀 Men skavsår? Av vad? Har du ett sådant där hårt band som man hört talas om?
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 19:55Tyvärr har jag svårt att ta till mig det tipset. Ska testa med kontaktgel istället.
Tyvärr har jag svårt att ta till mig det tipset. Ska testa med kontaktgel istället.
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 21:10min brukar också vara c:a 180 - även då jag cyklar! Så jag tror du kan skrota din teori för jag hoppar inte på cykeln så att den skulle registrera några skakningar 😉
min brukar också vara c:a 180 - även då jag cyklar! Så jag tror du kan skrota din teori för jag hoppar inte på cykeln så att den skulle registrera några skakningar 😉
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 21:43Verkar ju onekligen vara ett slag för teorin. Ska dock göra ett kontrollerat experiment nästa gång jag märker fenomenet i realtid, och kolla om en medveten ändring av takten påverkar den felaktiga pulssignalen. Tills vidare verkar dock teorin falla!
Verkar ju onekligen vara ett slag för teorin. Ska dock göra ett kontrollerat experiment nästa gång jag märker fenomenet i realtid, och kolla om en medveten ändring av takten påverkar den felaktiga pulssignalen. Tills vidare verkar dock teorin falla!
Quote from Funbeat user on 30 November 2010, 22:38Elin: japp, jag tror det är ett hårt band, men ett sådant har jag använt nu i 10 år utan problem.
Skavsår kanske är att ta i. Tryckkänslighet. Det ska liksom inte vara ett tjockt plastband under BH-bandet 😉
Elin: japp, jag tror det är ett hårt band, men ett sådant har jag använt nu i 10 år utan problem.
Skavsår kanske är att ta i. Tryckkänslighet. Det ska liksom inte vara ett tjockt plastband under BH-bandet 😉
Quote from Anneli S on 30 November 2010, 23:09Jag fick lite en aha-upplevelse igår. Brukar spola bandet under kranen och har aldrig glapp. Igår började pulsen åka hiss direkt och jag insåg att det var för att jag fick vänta 20 min på ledigt löpband så pulsbandet hann torka. Tricket är alltså att börj
Jag fick lite en aha-upplevelse igår. Brukar spola bandet under kranen och har aldrig glapp. Igår började pulsen åka hiss direkt och jag insåg att det var för att jag fick vänta 20 min på ledigt löpband så pulsbandet hann torka. Tricket är alltså att börj