Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPulsträning? puls 48-201
You need to log in to create posts and topics.

Hej söker svar från någon kunnig 🙂

Jag är från början fotbollsspelare som avskyr löpning utan boll helt enkelt men vill ta tag i löpningen och konditionen.
Jag har investerat i en pulsklocka ( köpa motivation?) 😉
men undrar nu hur jag skall träna för a

Hur många km alt hur mycket tid per vecka vill/kan du ägna åt löpträning?
Kommer du att träna något annat utöver löpning?

Hur mycket tid du har spelar viss roll men att din puls går upp till 180 direkt är ett tecken på att du inte är speciellt vältränad aerobt. Bästa sättet att lösa det är att springa långt och länge i riktigt låg intensitet, i ditt fall runt 140 bpm skulle

Instämmer med föregående talare. Du bör träna på max 70% av maxpuls och gärna träna uppåt 90 minuter per tillfälle och två gånger i veckan. På 2 månader bör du märka skillnad..

Om du har 125 kr över kan du läsa allt som jag i annat fall måste skriva (som jag inte orkar skriva här nu och inte kommer orka skriva här framöver)

http://www.idrottsbokhandeln.se/bocker/SISU-Idrottsbocker/1340/Pulstraning/934/

Hitta glädjen i att springa istället! Det ska inte vara en pina. Då kommer du tröttna.

Jag avskydde också löpning som fotbollsspelare, men det är lätt att börja älska löpning. För mig vände det med att jag köpte fivefingers, då blev det mycket roligare.

Intressant det du skriver att du avskyr löpning utan boll. Under en fotbollsmatch har

OT,
Men intressant info. Om de bästa passnings spelarna har bollen max 2 minuter. Säg att det är 5 pers per lag=20min och de övriga 12 spelarna har bollen i 1 minut=12 minuter så innebär det altså att någon har bollen i 1/3 av match tiden. vem har bollen

Kan tänka mig att löpträna 3ggr i veckan.
Skall pröva på att träna på 145 samt längre pass trots att det känns sjukt långtråkigt! Jag gillar intervaller 😉 Men jag skall ge det ett ärligt försök 🙂

All träning är bra träning 🙂