Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningPulsträning? puls 48-201
You need to log in to create posts and topics.

Alltså, jag ser ingen som helst anledning för dig att springa runt med 145 i puls. Spring det du tycker är roligt men försök se till att varva snabba och långsamma pass.

Gillar du inte lågpulsträning är risken att du slutar av ren tristess. Det skulle ja

Du skriver att du avskyr löpning. Varför gör du inte något du gillar istället och skippar löpningen? (#)

Jag har själv haft väldigt svårt att förmå mig att springa riktigt långsamt (kan fortfarande bli bättre på det), men om man inser att det kan ge bättre effekt att springa långt och långsamt, så blir man mer motiverad och då blir det inte lika tråkigt. Bok

Fotboll som innebär intermittent arbete och sedan lite lågpulsträning på det. Vad ska det ge egentligen?

Ge och ge. Man får en grund.

Behållningen av att springa med riktigt låg intensitet och puls är väl när man kommit tre-fyra-fem mil och känner att kroppen bara vill fortsätta och fortsätta. Fyll på med mera vatten och nötter, på med hörlurarna och kör vidare.
Springa sej spyfärdig på

Anledningen till att jag vill springa trots min icke positiva inställning är för att jag behöver det.
Jag har en del konditionstest jag måste klara av, oavsett om jag vill eller inte 😉

Förutom löpningen blir det styrketräning , ingen fotboll numera allt

Då så, spring mer och spring fort. 3-5 km och hinderbana är aktiviteter en bit över mjölksyratröskeln och ingenting du direkt tränar med lågpulsträning då det är olika energiprocesser (kolhydrat versus fett som huvudsubstrat) som begränsar din prestation.

Ska läsa artikeln någon länkade till, sen. Men den var så lång och på engelska så någon trevlig själ kanske kan ge en förklaring?

Om jag vill bli snabb på 5 kilometer eller milen menar ni att man ska springa på väldigt låg intensitet under väldigt lång t

Pär>>Jo det måste du! Variation. De lugna passen smörjer och de hårda passet sliter. Så mellan de hårda tar man lite lugna osv. Du kan gott köra 2-3 Intervall/snabbdistanspass i veckan om du hinner/orkar med de. Längre pass än 20km är ingen mening om du s