Quote from Guest on 17 October 2012, 22:46Blir bara lite nyfiken på om det är fler än jag som lyckas få punkteringar då cykeln sitter i trainern?
I mitt fall rullar däcket mot en helt slät nylonrulle!!!
Blir bara lite nyfiken på om det är fler än jag som lyckas få punkteringar då cykeln sitter i trainern?
I mitt fall rullar däcket mot en helt slät nylonrulle!!!
Quote from Funbeat user on 17 October 2012, 22:56Trainer sliter hjul som fanken finns dock speciella trainerdäck(dyra)
Trainer sliter hjul som fanken finns dock speciella trainerdäck(dyra)
Quote from Funbeat user on 17 October 2012, 23:03Dyra?? Jag har ett sånt här: http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/tacx-trainerdack-23-622.html för 249 kr och det har rullat i över 300 trainer-mil.
Dyra?? Jag har ett sånt här: http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/tacx-trainerdack-23-622.html för 249 kr och det har rullat i över 300 trainer-mil.
Quote from Funbeat user on 17 October 2012, 23:37Japp. Jag har fått punka både med normalt däck och trainerdäck.
Japp. Jag har fått punka både med normalt däck och trainerdäck.
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 06:40Nix har aldrig fått punka på trainern. Jag kör med de gamla cykeldäcken och har aldrig råkat ut för att den släta rullen fräser bort gummi från däcken. Däremot så blir slitbanan hård och så småningom full med sprickor, vilka jag kan tänka mig kan få däcke
Nix har aldrig fått punka på trainern. Jag kör med de gamla cykeldäcken och har aldrig råkat ut för att den släta rullen fräser bort gummi från däcken. Däremot så blir slitbanan hård och så småningom full med sprickor, vilka jag kan tänka mig kan få däcke
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 06:59Har heller aldrig lyckats få punka på trainern. Har du undersökt var på slangen punkteringen sker? Alltid samma ställe? På utsidan eller insidan? Kan ju t.ex. vara dåligt fälgband i kombination med vassa ekerhål (eller vad de kallas). Finns många anlednin
Har heller aldrig lyckats få punka på trainern. Har du undersökt var på slangen punkteringen sker? Alltid samma ställe? På utsidan eller insidan? Kan ju t.ex. vara dåligt fälgband i kombination med vassa ekerhål (eller vad de kallas). Finns många anlednin
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 18:51Ja, har fått punka vid kasst/snett fälgband.
Ja, har fått punka vid kasst/snett fälgband.
Quote from Funbeat user on 18 October 2012, 19:24Lagade punkan inför dagens pass, skulle jag kollat insidan efter vassa föremål bättre hade jag varit tvungen att slicka på däcket 😉
En fundering, kan kanske vara något litet vasst som suttit fast i gummit och sedan masserats in, menar anläggningsytan är
Lagade punkan inför dagens pass, skulle jag kollat insidan efter vassa föremål bättre hade jag varit tvungen att slicka på däcket 😉
En fundering, kan kanske vara något litet vasst som suttit fast i gummit och sedan masserats in, menar anläggningsytan är
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 09:18Är det inte lite tidigt att börja plåga sig i trainern?
Är det inte lite tidigt att börja plåga sig i trainern?
Quote from Funbeat user on 19 October 2012, 10:14Av olika anledningar så blev det väldigt tidig start i år, redan 1 sep var jag på plats (#)
Trivs rätt bra på trainern, har en dator och 27" skärm med ett litet 2:1 ljudsystem som gör att tiden går att fördriva utan att behöva lida med en garagevägg som
Av olika anledningar så blev det väldigt tidig start i år, redan 1 sep var jag på plats (#)
Trivs rätt bra på trainern, har en dator och 27" skärm med ett litet 2:1 ljudsystem som gör att tiden går att fördriva utan att behöva lida med en garagevägg som