Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPunka i trainern...
You need to log in to create posts and topics.

Lagad slang, ja. men hålen kommer på nya ställen, har nu monterat i linje med Velominati Rule #40 för att ev kunna se något mönster 🙂
Inga klämskador, endast händerna behövs och jag behöver inte ens ta i för att få det på plats. På sätt o vis är det ju

Kände på mig att formuleringen kunde misstolkas!
Kommentaren kom ju inte från oväntat håll!

Mikael>> Alltså ett stickhål, mot däck eller fälg eller sidan?
Eftersom det är olika ställen så låter det ju att det är från däcket!

Japp, från däcksidan, men har vänt däcket utoin och både synat och känt efter ordentligt, det som gör det ännu skummare är att jag rullat hela ute-säsongen utan punka. Till våren är det dags för nya, men får kanske skaffa dem lite tidigare för uppenbarlig

Mao ett däck du kört ute med.
Leta inte på insidan utan tryck ihop däcket ock kolla efter skärhål på utsidan, där i sittet nog en glasbit.

eller köp ett trainerdäck...

Skall göra det vid nästa tillfälle, kanske satsa på ett trainer däck
ändå, har gamla hjulen att ha det monterat på så jag slipper hålla på och kränga av och på.

Men vad är det som skiljer ett trainer deck från ett vanligt, vad vinner man på det?

Att det inte slits upp på en vecka?!

Som sagt var - trainerdäck kostar 249:- och är gjort för att slitas och hålla i en trainer i en massa mil. Förstår egentligen inte diskussionen?

Den handlar om punktering 🙂

Det går jättebra att använda säsongens däck, det håller hela säsongen. Förstår inte hur slätrulle kan fräsa av gummi, däremot blir.

Kan ingen ta en bild på sin hög med gummispån och på rullen, så att man får de hur det ser ut.