Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPunkaskydd Ultremo
You need to log in to create posts and topics.

Brukar väl sägas att ca 70 % av vikten ligger mot bak så det säger väl inte så mycket. Jag skulle inte våga köra med ett däck fram som fabrikanten återkallat. Om det smäller i fart kan det gå illa.

Andrew Gustavsson skrev:
> Brukar väl sägas att ca 70 % av vikten ligger mot bak

Har du ngn källa?
Från de som har vägt viktfördelningen så har jag fått 45/55 till 40/60.

> Jag skulle inte våga köra med ett däck fram som
> fabrikanten återkallat. Om de

Nej, har ingen källa. Något jag hört eller möjligen läst här. Kanske var det slitaget, vilket jag personligen upplever som väsentligt mer bak.

Orsaken till att däcken återkallades var inte att de smällde, men det var vad som hände när man cyklade med dem

Jag föredrar "bra" kurvegenskaper o fäste vid väta på mina däck framför att de rullar bra i medvind o solsken.

Jag är nog inne på att viktfördelningen är 45/55 på plan mark, men kan nog tänka mig att det sker en svag viktförskjutning framåt i nedförsbacke. Kanske blir det 50/50, vad vet jag.

Oavsett vilket kommer jag att lägga på R1:an så fort min lokala handla

Joakim jag hörde att två cyklister fick bryta och åka bil hem från hovets gruppetto i lördags (vad jag förstår var det inga " normal" punkor. Båda körde på Ultremo, ena cyklisten hade ersättnings däck på. Jag har också ett par men tänker inte köra vr på d

Sedan i augusti har jag kört med Ultremo R. Generellt har jag inga invändningar när det gäller köregenskaperna, men när det gäller kvalitén är de inte särskilt bra. Ytskiktet får lätt revor. Har kört cirka 170 mil på dem och fick igår den berömda Ultremob