Quote from Emma Sjöberg on 5 March 2007, 08:34Ha ha..
Men det verkar ibland som att dom där punkteringarna kommer i gäng liksom, jag hade två stycken under ett å samma lopp i fjol 🙁
Ha ha..
Men det verkar ibland som att dom där punkteringarna kommer i gäng liksom, jag hade två stycken under ett å samma lopp i fjol 🙁
Quote from Bertil Nolheim on 5 March 2007, 08:53Jag brukar laga på plats tar ca. 10 minuter. På längre turer har jag extra slang men inte när jag cyklar tor. jobbet.
Laga kan man ju göra flera gånger men man brukar bara ha en extra slang med sig.
Jag brukar laga på plats tar ca. 10 minuter. På längre turer har jag extra slang men inte när jag cyklar tor. jobbet.
Laga kan man ju göra flera gånger men man brukar bara ha en extra slang med sig.
Quote from Mats Johansson on 5 March 2007, 09:03Tobbe,
På racern, samma som dej, kanske ett par ggr på 4-5 år.
Mtb, ngn gång i månaden.
På pendlarhojjen, beroende på hur mycket grus kommunen häller ut och hur mycket torrsprickor däcken har, upp till ett par punkor i veckan!
Tobbe,
På racern, samma som dej, kanske ett par ggr på 4-5 år.
Mtb, ngn gång i månaden.
På pendlarhojjen, beroende på hur mycket grus kommunen häller ut och hur mycket torrsprickor däcken har, upp till ett par punkor i veckan!
Quote from Torbjörn Karlsson on 5 March 2007, 09:15Ok Jörgen,
Då antar jag att det inte är racerslangarna du lagar... 😉
Själv pendlar jag med Saab så jag har inte så stor erfarenhet av den typen av cykling! 🙂
Ok Jörgen,
Då antar jag att det inte är racerslangarna du lagar... 😉
Själv pendlar jag med Saab så jag har inte så stor erfarenhet av den typen av cykling! 🙂
Quote from Michael R on 5 March 2007, 15:49Det finns en "punkagud". Man måste offra något till guden för att klara sig utan punkor. En annan väg att gå är att inte prata om punkor - så fort du börjar prata om att du aldrig får punka åker du dit! När du väl åker dit blir det ofta ett par punkor inn
Det finns en "punkagud". Man måste offra något till guden för att klara sig utan punkor. En annan väg att gå är att inte prata om punkor - så fort du börjar prata om att du aldrig får punka åker du dit! När du väl åker dit blir det ofta ett par punkor inn
Quote from Camilla Maunu on 5 March 2007, 19:31Erik,
Är det så att om man offrar ventilhatten till punkaguden innan man får punka, slipper man få punka då? 😉 Jag offrade nämligen min ena hatt för ett tag sedan...
Erik,
Är det så att om man offrar ventilhatten till punkaguden innan man får punka, slipper man få punka då? 😉 Jag offrade nämligen min ena hatt för ett tag sedan...
Quote from Berit Bengtson on 5 March 2007, 21:41Gary Fleming skrev:
> byta slang.
> Kasta den gamla .... vill inte förlita mig på att en lagad slang ska hålla för det tryck den få i sig sedan.Det är inte svårt att limma fast en lapp på en slang, sedan blir slangen just där punkasäkrare än en helt ny
Gary Fleming skrev:
> byta slang.
> Kasta den gamla .... vill inte förlita mig på att en lagad slang ska hålla för det tryck den få i sig sedan.
Det är inte svårt att limma fast en lapp på en slang, sedan blir slangen just där punkasäkrare än en helt ny
Quote from Bertil Nolheim on 5 March 2007, 22:14Jag brukar faktiskt trycka dit laglappen direkt när jag är ute, ibland väntar jag tills det "slutat klibba" som man skall.
Om solutionen är gammal händer det att lappen släpper, men aldrig annars om slangen är torr & ren. Jag har aldrig haft problem med a
Jag brukar faktiskt trycka dit laglappen direkt när jag är ute, ibland väntar jag tills det "slutat klibba" som man skall.
Om solutionen är gammal händer det att lappen släpper, men aldrig annars om slangen är torr & ren. Jag har aldrig haft problem med a
Quote from Michael R on 6 March 2007, 08:03Alfred: japp - då borde du klara dig ett tag nu!
/E
Alfred: japp - då borde du klara dig ett tag nu!
/E
Quote from Nils Hylander on 6 March 2007, 10:58Erik - KANON!!! Du har ju verkligen fattat det hära.... 🙂
Erik - KANON!!! Du har ju verkligen fattat det hära.... 🙂