Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelPunktering
You need to log in to create posts and topics.

>Jag brukar faktiskt trycka dit laglappen direkt när jag är ute, ibland väntar jag tills det "slutat klibba" som man skall.

Intressant. Mina lagningar bruker bli totalt värdelösa om jag inte låter solutionen verka så länge som man ska.

Ingen som provat lagning på sprayburk?

Jo, en gång på min standardcykel. Det fungerade, men när jag bytte däck lite senare började slangen läcka igen.
Numera har jag alltid med mig reservslang.

Jag vill minnas att jag läst att en lagning blir bättre om man utsätter den för högt tryck och värme - det skulle skynda på processen att vulka ihop lagningslappen och slangen. Högt tryck dels genom att pressa fast lappen ordentling, dels genom att pumpa

men det känns rätt jobbigt att byta slang på backhjulet, skulle helst slippa det. rädd för att det ska bli klydd med växlarna sen eller nått.

Har du racer eller MTB, (eller hybrid)? Då kommer växlarna fungera klanderfritt även efter demontering, under förutsättning att de gjorde det innan och att du sätter hjulet rätt!!

ja du jag har en sport bike. Det är en blandning av racer och mtbcity. Alltså det är inte en tävlingcykel eller gjord för att cyklas med som träning på låång sträckor igentligen. Men jag börjar med den för att "lära mig" meka och sånt trams.

Växlarna på utsidan! Eller hur?
Då är det bara att ta bort bakhjulet och sätta dit det igen!
Börja där! Det är lektion 1! Lycka till!
Berätta hur det går!

Jaha!
Årets första, fick av vinterdubbisarna i måndags och ikväll (onsdag) var det dags....
Men det var "inte på riktigt", f.m. en klämmskada vid monteringen, men däcket sprack där slangen var skadad.

Ska vi tävla om vem som får flest punkor under -07! ;

"Ska vi tävla om vem som får flest punkor under -07!"

Jörgen, du menar väl att vi ska tävla om vem som får minst antal punkor?? Det är väl inte kul att försöka få så många hål som möjligt... (t-)

De som får punkor under året får bjuda de som inte fått p