Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 12:34den första video har att göra med TI och TT. ska man räkna med en lite peep i örat då är det viktig att man simma på TT metodik. då är det säkert att du ska sätt i handen varje peep. och om man ska sedan kunna räkna ut tid /25m utan att titta på en klock
den första video har att göra med TI och TT. ska man räkna med en lite peep i örat då är det viktig att man simma på TT metodik. då är det säkert att du ska sätt i handen varje peep. och om man ska sedan kunna räkna ut tid /25m utan att titta på en klock
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 12:36@Chrster... LOL... klockrent...
Tack för hjälpen med armtagen mina vänner =)
Själv hoppar jag över det 5,6e armtaget, så mina totala armtag blir alltid ,4 på slutet... =) =) =)
@Chrster... LOL... klockrent...
Tack för hjälpen med armtagen mina vänner =)
Själv hoppar jag över det 5,6e armtaget, så mina totala armtag blir alltid ,4 på slutet... =) =) =)
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 12:39tresteg är en svensk översättning av triple jump. så det är inte riktig tre steg man ta utan en hop, en step och en jump
tresteg är en svensk översättning av triple jump. så det är inte riktig tre steg man ta utan en hop, en step och en jump
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 14:07Okej, jag lägger mig platt när det gäller om landningen i sanden ska kallas för "steg", "jump", "step" eller "hop"... men detta någonting PÅBÖRJAS väl ändå när man har foten i marken några meter tidigare... och från och med det tillfället är man inne i si
Okej, jag lägger mig platt när det gäller om landningen i sanden ska kallas för "steg", "jump", "step" eller "hop"... men detta någonting PÅBÖRJAS väl ändå när man har foten i marken några meter tidigare... och från och med det tillfället är man inne i si
Quote from Funbeat user on 9 January 2012, 15:59Ryans förklaring stämmer. Varje gång man sticker i handen räknas som ett armtag. Videon med TT Revolution är ju jättebra, men det träliga är att man inte klarar samma SPL på 1500 meter som på 25 meter. Visst, jag kan också gneta mig till, kanske inte 11,
Ryans förklaring stämmer. Varje gång man sticker i handen räknas som ett armtag. Videon med TT Revolution är ju jättebra, men det träliga är att man inte klarar samma SPL på 1500 meter som på 25 meter. Visst, jag kan också gneta mig till, kanske inte 11,
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 12:46Jag räknar också det första halva armtaget. Vad bra, då tar jag egentligen bara 16 armtag på en bra längd nu då! Och 20 armtag på en dålig längd.
Jag räknar också det första halva armtaget. Vad bra, då tar jag egentligen bara 16 armtag på en bra längd nu då! Och 20 armtag på en dålig längd.
Quote from Funbeat user on 10 January 2012, 16:15@flindra
*gillaknapp*
@flindra
*gillaknapp*
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 14:21Markus:
Jag anar att du redan inser att parallellen haltar, men för tydlighetens skull: menar du att det finns en överhängande risk att någon simnings-skolad domare skulle underkänna ett tresteg för att hopparen stannar efter 2,5 hopp?
Markus:
Jag anar att du redan inser att parallellen haltar, men för tydlighetens skull: menar du att det finns en överhängande risk att någon simnings-skolad domare skulle underkänna ett tresteg för att hopparen stannar efter 2,5 hopp?
Quote from Funbeat user on 3 February 2012, 14:38Jag förstår inte riktigt frågan, men vi skulle kunna skippa jämförelsen med tresteg om den nu hade brister och istället fokusera på att avrundning (nu pratar jag alltså antal armtag i simning) bör ske uppåt.
Jag förstår inte riktigt frågan, men vi skulle kunna skippa jämförelsen med tresteg om den nu hade brister och istället fokusera på att avrundning (nu pratar jag alltså antal armtag i simning) bör ske uppåt.
Quote from Funbeat user on 5 February 2012, 20:31Jag håller med dig i princip, men kan bara konstatera att jag (och uppenbarligen många andra, eftersom det blivit regel) intuitivt alltid räknat på handisättning.
Jag håller med dig i princip, men kan bara konstatera att jag (och uppenbarligen många andra, eftersom det blivit regel) intuitivt alltid räknat på handisättning.