Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRökning ?
You need to log in to create posts and topics.

12

Snus och tuggtobak borde väl ha effekt men inte påverka syresättningen, eftersom man för det mesta inte har sånt i lungorna?

Ang det som står här ovan - KOL är en rätt sorglig sjukdom som inte så sällan leder till rätt markant inskränkning i det dagliga livet. Sambandet mellan mångårig rökning och KOL är väldigt tydligt. Tycker man ska ha det lite grann i minnet om vi nu diskut

Jadu Mikael, det är nog ingen som riktigt vet, är ju inte så lätt att mäta. Om vi bortser från det där med duktiga så hoppas jag kunna ge dej ett svar, baserat på egna erfarenheter om sisådär ett halvt- till ett år

Tomas, bättre då att free basea kola om man är ute efter speed eller helt enkelt snorta. (H)

Annica, höghöjdsträning med cigg funkar visst.
Det räcker att man _ser_ det som höghöjdsträning.. 😀

Han som jag tänker på sprang nog lite längre än några hundra meter, marathon under 3 h tex när du är i 40 års åldern och rökt i sen du var liten grabb, dock inte heroin.
Kändes lite jobbigt när vi sprungit ett par timmar och han tänder en cigg direkt efte

jag röker också, men funderar skarpt på att sluta. Höll upp i nästan 3 år när jag blivit mamma, men började sen om att röka "bara" när jag var på universitetet (pluggade på distans), sen blev det mer o mer, nu varje dag, ca 7 cigaretter. Var på 40års kont

Sluta svamla och bara sluta rök!
Jag vill inte betala för din KOL eller ev strålbehandling.

Finns ju annat här i livet än att springa också. T.ex. finns det ju också samband mellan rökning och ökad risk för impotens. Sen väljer man ju själv vad man tycker är roligast...

12