Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarRåsta Runt 5h
You need to log in to create posts and topics.

Den kan verkligen behövas. Om man växlar mellan satellit (verklighet?) och karta på rundan på jogg.se så är man halvvägs ut i sjön
http://www.jogg.se/Rundor/Runda.aspx?id=52419

Jag VEEET Jonas - det är fel på kartan!!!
(H)

Jag sprang ute på sjön i söndags och DÄR var det suveränt springunderlag - så gärna för mig. 🙂

Nu är vi 35 st anmälda, varav 5 avstår varvräkning/tidtagning. Och varav en stycken svensk elitultralöpare, ett par dalmasar och Salabor och några marathonsamlare och ett gäng annat löst folk i största allmänhet 🙂

Dessvärre bara två funktionärer. Så hä

Jaha så börjar det då SNÖGA igen....dvs iaf här uppe i Månkarbo-trakten...å minusgrader igen,....å blåser. Jag som trodde att VÅREN var här...aj,aj,aj vi får nog komplettera Backlöparens utrustning med skidor å stavar liksom...hehe...Tror att vi ska hålla

Det snöger runt Råsta också idag - trots att termometern står på någon plusgrad. Urk.

Kom in nyss från ett spontant kvällspass. Det var is runt 90% av Råstasjön. Visserligen sandat och grusat, men underlaget är is.
Det hindrade mej dock inte från att hålla 4:40-fart hela varvet runt. Odubbat. 🙂
Det kommer gå bra på lördag.

Tack för väderleksrapporten Peter!....4.40 är inte det väl fort på detta underlaget..?????!...Jag undrar om jag inte ska starta aningen långsammare på lördag...kanske 4.50......ehe....
Å så har du inte rapporterat något om fågel-livet....typisk Stockholma

Kjell, jag såg inga hägrar där förra söndagen, men ibland sitter dom i träden och jag måste erkänna att jag inte letade aktivt efter dom. Däremot var det mycket fågelskådare - dom gluttade på någon tydligen ovanlig sak som vadade omkring i strandkanten. S

Aj,aj hurtbullan.....dom där som vadade runt i strandkanten det var Dår-finkarna....å dom häckar både här å där. Ja det är väl inte bättre än att jag tar med mig STORA Fågelboken då så att vi får lite fason på birdisarna....tung =ja.....men vad gör man in