Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning - Lopp och tävlingarRåsta Runt 5h
You need to log in to create posts and topics.

Det ser ju i alla fall inte ut att bli lika ruskigt väder som förra året. Kanske kan man hoppas på att klara sina 20 varv inom 5 timmar. Det vore ju jättekul. Frågan är väl mest hur underlaget blir. Antar att det blir Icebuggs som får gälla.

Förslag: Kan

Just nu är de två decimetrna snö på väg mot Råstasjön snett från vänster...

På lördag är det solsken 🙂
Kallt men fint, om vi nu alla hoppas det så blir det så.
gässen och snön/isen kan vi nog inte göra något åt, bara inte vädret blir som det är nu.

Oavsett väder tror jag att vi kommer att få en härlig dag. Kan man skippa dubbarna eller är det mycket is?

Psykologie dr. Åström gör här en s.k. Freudiansk slip mot Owe Thörnqvist: "Där satt dom och hångla och drack eau de vie/ och jycken med kaggen om halsen slog i." Fast det kanske bara är vi i M 60 som förstår den syftningen?

Jag tycker att väderprognosen ser alldeles lysande ut inför lördagen. Så jag funderar på att dyka upp och springa några varv.

Kan jag få en vägbeskrivning med kommunala färdmedel av någon vänlig själ 🙂

Antingen åker jag pendeln till Sumpan eller till

Hej Marie!

Vad kul att du funderar på att dyka upp! 🙂 Nej, det är sjön bredvid, Lötsjön, som har det gröna caféet.

Kommunalt åker du bäst t-bana mot Akalla. Kliv av vid Filmstaden och därifrån kan du gå (fast du bör nog kolla på kartan....) Det går nå

Stationen heter Näckrosen. Om de inte ändrat sedan jag bodde där förra året. 🙂

Jag hoppas verkligen den heter Näckrosen fortfarande, mitt kära gamla hemkvarter!
Uppgång Storskogstorget, höger ut till Ateljévägen, vänster nerför backen just före punkthuset som ligger på Näckrosvägen 34. När du kommit ner från branten står du på Sjövä

Utgång Filmstaden, sedan vänster, annars blir det fel (jag har prövat).