Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRätt intag under långturen?
You need to log in to create posts and topics.

Jag funderar på vad som är bäst att dricka/äta under de långa cykelturerna inför Vätternrundan. Är det bäst att äta och dricka som man tänker göra under själva rundan för att bli van vid det eller är det bättre att i så stor utsträckning som möjligt bara

Ät som du tänkt göra på Vätternrundan.

Sunkig lasagne och pulvermos?

Bättre att vänja sig vid torkad frukt och vatten.

Om det är det han tänkt äta på Vätternrundan, så ja.

Det är det som serveras på V(ingel)R(undan).
Annars är Gyllene uttern trevligt.

8 bars funkar bra för mig. Det vet jag att jag klarar mig på, och vet att magen klarar det också. Nån gel kanske som nödraket från Medevi.
Bäst är att i god tid hitta sin egen metod. Man behöver inte äta det som bjuds utmed vägen.

Serveras ja, men i jakten på ubåtar är det inte många som hinner stanna till och smaka på dessa ljuvliga måltider. Istället blir det något som heter något i stil med Ultimate Performance Super Energy Extra Plus.

Jag kör också med 8 bars, men för att få upp så högt tryck i magen räcker det nog inte ens med ärtsoppa i flaskorna 😉

Ni är roliga ni 🙂 Men har inte ni läst att vissa rekommenderar att träna utan intag av kolhydrater för att istället vänja kroppen vid att bränna fett? Själv tycker jag det är att göra träningarna till självplågeri och förstår inte nyttan av det när man

Kroppen lär ändå bränna fett. Mina bars är på 50 gram, innehåller 196 kalorier. Jag kör på det som känns bra. Att gå tom kan man göra några gånger för att veta hur det känns och vilka varningstecken man får. Det är dock inte så roligt att jag vill göra de