Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 16:15Jag har en kompis som körde med "fettdriftsidén" på träningen inför VR 2009. Honom gick det riktigt bra för - utifrån den bakgrund, målsättning och träningsmängd han hade (han körde på 9:20).
Jag körde med sportdryck under många (nästan alla) av cykelpas
Jag har en kompis som körde med "fettdriftsidén" på träningen inför VR 2009. Honom gick det riktigt bra för - utifrån den bakgrund, målsättning och träningsmängd han hade (han körde på 9:20).
Jag körde med sportdryck under många (nästan alla) av cykelpas
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 17:04Vad klassar du som ett långpass.
Själv har jag med mig bananer, ostsmörgås, bars och sista testade jag faktiskt en av Davids ídéer, mazarinn.
Dricker bara vatten
Mina långpass är mellan 14-17 mil och behöver därför ha en del energi, är ändå vrålhungrig n
Vad klassar du som ett långpass.
Själv har jag med mig bananer, ostsmörgås, bars och sista testade jag faktiskt en av Davids ídéer, mazarinn.
Dricker bara vatten
Mina långpass är mellan 14-17 mil och behöver därför ha en del energi, är ändå vrålhungrig n
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 17:19Tack för era tankar och idéer. Med långpass menar jag ungefär lika långa pass som du nämner så visst går det åt energi! Jag har i år dock försökt minska på intaget av energi för att se hur långt man klarar sig för jag misstänker att jag äter "för mycket"
Tack för era tankar och idéer. Med långpass menar jag ungefär lika långa pass som du nämner så visst går det åt energi! Jag har i år dock försökt minska på intaget av energi för att se hur långt man klarar sig för jag misstänker att jag äter "för mycket"
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 17:22Jag orkar inte förklara det ännu en gång men du är lite sent på det för att börja med periodiserad träning.
Jag orkar inte förklara det ännu en gång men du är lite sent på det för att börja med periodiserad träning.
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 18:08Jag körde 21 mil igår och det som gick åt var följande.
1st rejäl frukost, müsli, grovt bröd kaffe samt en risifrutti för snabbare energi
2 st Vitargo endurance bars
5 st Enervit GT tabletter
4 flaskor vatten
2 burkar Cola
Jag körde 21 mil igår och det som gick åt var följande.
1st rejäl frukost, müsli, grovt bröd kaffe samt en risifrutti för snabbare energi
2 st Vitargo endurance bars
5 st Enervit GT tabletter
4 flaskor vatten
2 burkar Cola
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 19:06Tar bort inlägget eftersom det hamnade fel...skulle varit under vad man smörjer kedjan med. Förlåt
Tar bort inlägget eftersom det hamnade fel...skulle varit under vad man smörjer kedjan med. Förlåt
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 19:15Det är ju individuellt och dagsformen påverkar mycket. Igår var jag och en kompis ute och cyklade 13,5 mil, inget supertempo snittade på 30 km/h. Jag åt en frukost bestående av yoghurt med müsli, ett glas juice, ett kokt ägg och därtill vatten. Efter ca 8
Det är ju individuellt och dagsformen påverkar mycket. Igår var jag och en kompis ute och cyklade 13,5 mil, inget supertempo snittade på 30 km/h. Jag åt en frukost bestående av yoghurt med müsli, ett glas juice, ett kokt ägg och därtill vatten. Efter ca 8
Quote from Charlotte Skoglund on 17 May 2010, 19:51det beror nog lite på hur du tänkt att köra på vättern
har du tänkt att ladda på rejält brukar ivarjefall min kropp vilja ha lite mer energi och dryck jämfört med när jag kör lite långsammare
men sedan är det ju upp till dig vad du vill smälla i dig. bars
det beror nog lite på hur du tänkt att köra på vättern
har du tänkt att ladda på rejält brukar ivarjefall min kropp vilja ha lite mer energi och dryck jämfört med när jag kör lite långsammare
men sedan är det ju upp till dig vad du vill smälla i dig. bars
Quote from Funbeat user on 17 May 2010, 20:00Hade du lingon till fläskpannkakan?
Hade du lingon till fläskpannkakan?
Quote from Charlotte Skoglund on 17 May 2010, 20:14tyvärr varken lingon eller grädde...men jämfört med vissa Bars så måste jag säga att det var smaskens.
tyvärr varken lingon eller grädde...men jämfört med vissa Bars så måste jag säga att det var smaskens.