Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 09:12Jag förespråkar träning på energisnål diet !!!
Men under loppet gäller det att försöka få i sig energi kontinuerligt.
Det viktigaste är att du äter, inte vad du äter. Ät något som du tycker om och du lätt får i dig.Bananer , bars, gel, korvmackor, pann
Jag förespråkar träning på energisnål diet !!!
Men under loppet gäller det att försöka få i sig energi kontinuerligt.
Det viktigaste är att du äter, inte vad du äter. Ät något som du tycker om och du lätt får i dig.
Bananer , bars, gel, korvmackor, pann
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 09:32Jag körde just 35 mil till Oslo.
Jag förespråkar mat, mat, och mer mat.
Jag körde just 35 mil till Oslo.
Jag förespråkar mat, mat, och mer mat.
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 22:58Jag har hört eller läst någonstans att på pass över 2-2½ timme bör man till föra någon sorts energi annar blir träning med nedbrytande än vad som är tanken.
Jag har hört eller läst någonstans att på pass över 2-2½ timme bör man till föra någon sorts energi annar blir träning med nedbrytande än vad som är tanken.
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 09:12Tobias (m.fl)>>
Här finns en utmärkt artikel i ämnet skriven av Joe Friel:
http://www.joefrielsblog.com/2010/05/questions-on-workout-nutrition.html
Tobias (m.fl)>>
Här finns en utmärkt artikel i ämnet skriven av Joe Friel:
http://www.joefrielsblog.com/2010/05/questions-on-workout-nutrition.html
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 10:44För er som fick tidningen Vasalöparen i lådan igår finns där en artikel i just detta ärende. Det är kul när det finns mer än en "sanning" som gäller 🙂
För er som fick tidningen Vasalöparen i lådan igår finns där en artikel i just detta ärende. Det är kul när det finns mer än en "sanning" som gäller 🙂
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 15:42En bra artikkel om næringsopptak.
Men legg merke til at det er trening inntil 2 timer han bare anbefaler vann og kroppens lagre av Carbo. Ut over det anbefaler han tilskudd av sukker/carbo
VR rundt som tar ca. 10 timer, må nydvendighvis ha påfyll av
En bra artikkel om næringsopptak.
Men legg merke til at det er trening inntil 2 timer han bare anbefaler vann og kroppens lagre av Carbo. Ut over det anbefaler han tilskudd av sukker/carbo
VR rundt som tar ca. 10 timer, må nydvendighvis ha påfyll av
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 16:44Håller med om att man behöver kolhydrater under längre pass. Däremot finns det med all sannolikhet en stor övertro på produkter såsom sportdryck, energy bars etc.
Håller med om att man behöver kolhydrater under längre pass. Däremot finns det med all sannolikhet en stor övertro på produkter såsom sportdryck, energy bars etc.
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 17:54På mig funkar placeboeffekten bra
På mig funkar placeboeffekten bra
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 18:04Hur lenge????
Hur lenge????
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 21:158 bars + 2 bananhalvor räckte runt Vättern
8 bars + 2 bananhalvor räckte runt Vättern