Quote from Funbeat user on 15 July 2011, 23:43Mmm skitsvårt.. märkte det tydligt vid mitt förra intervallpass. Öppnade för tufft och fick genomföra resten av intervallerna med skaplig mjölksyra.. Distanspassen brukar man ju inte "maxa" på direkt, så dom får ju bli efter dagsform och kanske inte så m
Mmm skitsvårt.. märkte det tydligt vid mitt förra intervallpass. Öppnade för tufft och fick genomföra resten av intervallerna med skaplig mjölksyra.. Distanspassen brukar man ju inte "maxa" på direkt, så dom får ju bli efter dagsform och kanske inte så m
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 00:15Jag tycker nog det kan gå väldigt mycket fel om man vill göra ett årsbästa försök på en längre sträcka. Man känner sig lätt och smidig i benen, kör på så hårt man vågar, tvivlar nästan på att det skall hålla hela vägen hem, kör stenhårt dom sista km, komm
Jag tycker nog det kan gå väldigt mycket fel om man vill göra ett årsbästa försök på en längre sträcka. Man känner sig lätt och smidig i benen, kör på så hårt man vågar, tvivlar nästan på att det skall hålla hela vägen hem, kör stenhårt dom sista km, komm
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 00:27Övning ger färdighet antar jag? gäller väl att nöta på med distanspass, långpass, intervaller etc.. för att förbättra sig på alla sätt. Och att inte öppna för hårt.. lättare sagt än gjort ibland 🙂
Övning ger färdighet antar jag? gäller väl att nöta på med distanspass, långpass, intervaller etc.. för att förbättra sig på alla sätt. Och att inte öppna för hårt.. lättare sagt än gjort ibland 🙂
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 10:21@ Kent - ”Nästan alla” som springer har idag en Garmin 305 (24 av mina 27 träningskompisar har en Garmin 305 eller 310).
Orsaken är att den har det mesta man kan önska sig och är väldigt prisvärd. Typ 1200-1400 kr. En del har 310:an som för en löpare i pr
@ Kent - ”Nästan alla” som springer har idag en Garmin 305 (24 av mina 27 träningskompisar har en Garmin 305 eller 310).
Orsaken är att den har det mesta man kan önska sig och är väldigt prisvärd. Typ 1200-1400 kr. En del har 310:an som för en löpare i pr
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 10:42Håkan:
Kan man se/veta vilken hastighet/kilometertempo som man håller när man är ute och springer? eller ser man den datan först efteråt? har aldrig haft en pulsklocka, så jag har noll koll. Har som sagt bara kört med tidtagarur på vanlig klocka och på s
Håkan:
Kan man se/veta vilken hastighet/kilometertempo som man håller när man är ute och springer? eller ser man den datan först efteråt? har aldrig haft en pulsklocka, så jag har noll koll. Har som sagt bara kört med tidtagarur på vanlig klocka och på s
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 10:56Kent - Japp man ser det. Man kan ha fyra olika saker uppe samtidigt om man vill. (Därför är klockan stor). Dessutom kan man ha flera olika fönster.
Jag har tex puls, löptid, tempo och sträcka uppe i min förstafönster. Vid intervallerna går jag över till m
Kent - Japp man ser det. Man kan ha fyra olika saker uppe samtidigt om man vill. (Därför är klockan stor). Dessutom kan man ha flera olika fönster.
Jag har tex puls, löptid, tempo och sträcka uppe i min förstafönster. Vid intervallerna går jag över till m
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 11:13Va bra! för på intervaller och snabbdistans är det ju en kanonbra hjälp isåfall.. Ingen fara. Har sett och hört en hel del folk som har pratat gott om Garmin forerunner 305. Och det är väl den som verkar mest intressant med. Trots att den kanske inte v
Va bra! för på intervaller och snabbdistans är det ju en kanonbra hjälp isåfall.. Ingen fara. Har sett och hört en hel del folk som har pratat gott om Garmin forerunner 305. Och det är väl den som verkar mest intressant med. Trots att den kanske inte v
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 11:38Jag köpte mig en 305 för någonn månad sedan och jag är supernöjd med det köpet! När jag är ute och tränar så har jag en hel del olika stigar att välja mellan och förut var det svårt att veta hur långt man hade sprungit. Det problemet är historia nu.
Jag h
Jag köpte mig en 305 för någonn månad sedan och jag är supernöjd med det köpet! När jag är ute och tränar så har jag en hel del olika stigar att välja mellan och förut var det svårt att veta hur långt man hade sprungit. Det problemet är historia nu.
Jag h
Quote from Funbeat user on 16 July 2011, 17:20Jag har Garmin 310XT just för att den är vattentät. Har den till vindsurfing. Kul vid speed surfing.
Jag har Garmin 310XT just för att den är vattentät. Har den till vindsurfing. Kul vid speed surfing.