Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRace time baby!
You need to log in to create posts and topics.

men inte lika bra på en Italiensk mormor!

höhö

Re: stefan,
Kolfiber handlar mest om komfort... att sitta på en stel alu ram eller en kolfiber ram som ar viss dämplning är en enorm skillnad!
(insåg det efter att ha provat stans utbud av racers i min prisklass... tog två dagar 10tal butiker och jag lan

De är därför jag blandar upp alu och carbon i min nya

Oscar: Är du verkligen säker på att det är ramens material som gör att du upplever skillnaden mellan de olika cyklarna?

Undersökningar visar nämligen att en rams material har inget (eller åtminstone väldigt lite) med bekvämligheten hos en cykel att göra.

Tur att det man har mellan benen är styvt.

Är tjugofem personer ett statistiskt säkerställt urval eller är felmarginalen 100 %?

Håkan C = Björn "tennisoraklet" Hellström! Så bra info det där!

Hej Oskar.

Jag måste hålla mad Håkan i det han skriver förutom en sak.

"En lång, tunn stolpe gav märkbart bättre komfort än en kort och tjock."

Nu säger jag inte att det är så och jag kan minnas fel, men jag har för mig att jag läst ett test där det va

tja jag får anse mig överbevisad... (fast det är fortfarande min subjektiva åsikt... kanske har jag provat jag "fel" cyklar...)

Men det verkar som att jag nog får bege mig ut på en ny "provar runda" och rikta in mig på cyklar i samma prisklass fast av ol

Oscar:
Du skall naturligtvis köpa den cykel som tilltalar dig mest, det är ju du som både skall betala för den och använda den, inte jag eller ngn annan här på Forumet.

Men en cykel består av många olika delar, ramen är en av delarna och att ramens mater