Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelRacer nr 2
You need to log in to create posts and topics.

Förhoppningsvis ändrar Shimano sina handtag också snart.
SRAM har också ändrat och Campagnolo har gjort det.

Så ska du ha något gammalt så köp Ultegra eller 105 den konstruktionen är fyra-fem år gammal.

Det är ovanligt många åkare som byter spons i år så leta på klubbsidor och cykelbloggar efter kap.

Håkan:
Vad är det som är "kruxet" med Camp o SRAM de årsgångarna för en som inte vet?

Jag har kört en hel del med både Campa och Shimano och jag anser att Campa är överlägsna ur flera aspekter, ffa. ergonomi och underhåll.
Notera att de flesta Shimanoförespråkare har ytterst begränsad erfarenhet av något annat men jag antar att de har väl

Jag har hunnit med Huret, Sun Tour, Shimano och Campagnolo. Jag tror faktiskt att jag föredrar Campagnolo även om jag har en del Shimano kvar.
Betydligt bättre precision och längre livslängd med normalt underhåll. Vill jag ha reservdelar så finns det att

David: Bara TROR du att du föredrar Campa...Jag är säker på att du föredrar Campa.

Ett bra alternativ på begagnatmarknaden om man inte är för stor eller för liten.
http://mck.forum24.se/viewtopic.php?mforum=&p=3601#3601

Det var en stor cykel!

Det finns ju många ramar från tillverkare jag inte känner till, exempel viss EVO, EXS mm. En handlare sa till mig att om det är en seriös till verkare så skall man ha livstids garanti på ramen!

Jag har fått erbjudande från en handlare som bygger en helt

Vill bara passa på att tacka för all er "input" och råd. Nu är köpet gjort och de första milen av klarade. Det är sådan skillnad när man får en hoj byggd efter sina egna mått. Det är en viss skillnad på denna "dröm" med Chorus, mot den gamla Nishikin med