Quote from Funbeat user on 31 July 2012, 10:32Trampor har man på Ride of Dope-cyklar.
Vad betyder det David?
Trampor har man på Ride of Dope-cyklar.
Vad betyder det David?
Quote from ellen olsson on 31 July 2012, 10:38David har lagt in en bild på sin RoD-cykel i bl.a. den här tråden:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1117464
David har lagt in en bild på sin RoD-cykel i bl.a. den här tråden:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1117464
Quote from Funbeat user on 31 July 2012, 18:36"Robert: En MTB kan blir bra mycket snabbare om man sätter tempopinnar på den, och slicks förstås. Rullmotståndet från mönstrade breda däck betyder en hel del det med. "
Petter: Nu är du verkligen långt utanför trådskaparens ämne och "cyklar" 😀
"Robert: En MTB kan blir bra mycket snabbare om man sätter tempopinnar på den, och slicks förstås. Rullmotståndet från mönstrade breda däck betyder en hel del det med. "
Petter: Nu är du verkligen långt utanför trådskaparens ämne och "cyklar" 😀
Quote from Funbeat user on 31 July 2012, 20:40Svarade på Patriks fråga iallafall 😉
Svarade på Patriks fråga iallafall 😉
Quote from Funbeat user on 6 August 2012, 09:42Patrik:
Köp en uppsättning Schwalbe Furious Fred i lämplig bredd, ex.vis 2,25". Enormt lättrullade MTB-däck som även funkar bra på grusvägar/stigar!
Patrik:
Köp en uppsättning Schwalbe Furious Fred i lämplig bredd, ex.vis 2,25". Enormt lättrullade MTB-däck som även funkar bra på grusvägar/stigar!
Quote from Funbeat user on 6 August 2012, 18:52Riktigt svår fråga, själv har jag båda och varierar beroende på vad jag ska göra. Men Mtb:n har används mäst och den är nog från min sida mer att rekommendera.
Riktigt svår fråga, själv har jag båda och varierar beroende på vad jag ska göra. Men Mtb:n har används mäst och den är nog från min sida mer att rekommendera.
Quote from Funbeat user on 7 August 2012, 08:33Benjamin:
Exakt % skillnad går ju inte att säga, mest beror det på körställning. Gällande utväxling så går det inte heller att generalisera, beror på personlig kadens etc. Man får prova sig fram, men nog består cykling av en del nerförsbackar?Alla:
Jag
Benjamin:
Exakt % skillnad går ju inte att säga, mest beror det på körställning. Gällande utväxling så går det inte heller att generalisera, beror på personlig kadens etc. Man får prova sig fram, men nog består cykling av en del nerförsbackar?
Alla:
Jag
Quote from Funbeat user on 7 August 2012, 09:38Jag upplever det inte jobbigare med mtb´n än med racern.
Men såklart, ska jag försöka hålla samma fart med mtb´n som med racern, då blir det extremt jobbigt.
Däremot kan jag pressa mig mer med racern på landsväg. 🙂
Och jämför jag min standardrunda på 17,
Jag upplever det inte jobbigare med mtb´n än med racern.
Men såklart, ska jag försöka hålla samma fart med mtb´n som med racern, då blir det extremt jobbigt.
Däremot kan jag pressa mig mer med racern på landsväg. 🙂
Och jämför jag min standardrunda på 17,
Quote from Funbeat user on 7 August 2012, 15:30Har en plan "temposträcka" (med vändpunkt) på ca 28 km som jag kört fullt blås på med både linjehoj och helstel MTB (med lättrullade Ritchey Innovader däck). Eftersom de är körda vid olika tillfällen så varierar som alltid förutsättningarna något, vindarn
Har en plan "temposträcka" (med vändpunkt) på ca 28 km som jag kört fullt blås på med både linjehoj och helstel MTB (med lättrullade Ritchey Innovader däck). Eftersom de är körda vid olika tillfällen så varierar som alltid förutsättningarna något, vindarn
Quote from Funbeat user on 12 August 2012, 17:37Hej på er!
Jag fick nyligen min Nishiki Comp racer hybrid stulen och köpte en begagnad city hybrid med Alfine 8 nav-växel istället. Även om jag mest gillar att cykla i skogen så kan det vara trevligt med lite längre asfaltsutflykter på c:a 10 mil. Vad tr
Hej på er!
Jag fick nyligen min Nishiki Comp racer hybrid stulen och köpte en begagnad city hybrid med Alfine 8 nav-växel istället. Även om jag mest gillar att cykla i skogen så kan det vara trevligt med lite längre asfaltsutflykter på c:a 10 mil. Vad tr