Quote from Guest on 7 May 2012, 22:02Jag har aldrig cyklat på en racer men brukar trampa många timmar med min mtb längs landsväg. Se verkligen jätteskönt ut att cykla med racercyklar så jag tänkte köpa mig en.
Är det någon som har någon uppfattning om vad man ska tänkas köpa för någon och h
Jag har aldrig cyklat på en racer men brukar trampa många timmar med min mtb längs landsväg. Se verkligen jätteskönt ut att cykla med racercyklar så jag tänkte köpa mig en.
Är det någon som har någon uppfattning om vad man ska tänkas köpa för någon och h
Quote from Funbeat user on 7 May 2012, 22:12Skulle tex denna vara något?
http://www.blocket.se/stockholm/Landsvagscykel_1_manad_gammal_40301981.htm?ca=2&w=3
Skulle tex denna vara något?
http://www.blocket.se/stockholm/Landsvagscykel_1_manad_gammal_40301981.htm?ca=2&w=3
Quote from Funbeat user on 7 May 2012, 22:37Jag tror Triace är en Wal-mart cykel och kosta bara 2700-2800kr i USA. You get what you pay for.
Jag köpte en 4 år gammal cykel i sept och älska det, en scott cr1. Passerade 70mil idag ingen problem att det var så gammal.
Jag tror Triace är en Wal-mart cykel och kosta bara 2700-2800kr i USA. You get what you pay for.
Jag köpte en 4 år gammal cykel i sept och älska det, en scott cr1. Passerade 70mil idag ingen problem att det var så gammal.
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 07:46Den cykeln känns ruskigt dyr...
Den cykeln känns ruskigt dyr...
Quote from Rasmus Olsson on 8 May 2012, 08:33Storlek 52 är alldeles för stort för dig som är 169 cm lång. Men det är din benlängd som avgör vilken storlek du ska ha. Dock så räknas cykelstorlekarna alltid på höjden, men längden är minst lika viktig.
Läs mer här hur du i teorin räknar ut lämplig sto
Storlek 52 är alldeles för stort för dig som är 169 cm lång. Men det är din benlängd som avgör vilken storlek du ska ha. Dock så räknas cykelstorlekarna alltid på höjden, men längden är minst lika viktig.
Läs mer här hur du i teorin räknar ut lämplig sto
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 19:48okej.. men har ni någon uppfattning om hur Scott Contessa är? Är visst nån tjejmodell dom har.
okej.. men har ni någon uppfattning om hur Scott Contessa är? Är visst nån tjejmodell dom har.
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 19:49Känns som att ge sig ut på hal is då jag motsätter mig cykelguden Bruse... MEN jag skulle säga att strlk 52 säkert kan passa alldeles utmärkt. Jag är själv 169 cm och har ramstrlk 52, dock en damram som ju är har lite kortare avstånd mellan sadel och styr
Känns som att ge sig ut på hal is då jag motsätter mig cykelguden Bruse... MEN jag skulle säga att strlk 52 säkert kan passa alldeles utmärkt. Jag är själv 169 cm och har ramstrlk 52, dock en damram som ju är har lite kortare avstånd mellan sadel och styr
Quote from Rasmus Olsson on 8 May 2012, 20:05Charlott, där påpekade du en viktig sak, överrörets längd. Och att besöka en seriös cykelhandlare. Då får du garanterat rätt storlek. Får du inte det, lämna tillbaka cykeln och gå aldrig dit igen.
Jag är 171 cm lång och har en storlek 50! Så jag kan inte
Charlott, där påpekade du en viktig sak, överrörets längd. Och att besöka en seriös cykelhandlare. Då får du garanterat rätt storlek. Får du inte det, lämna tillbaka cykeln och gå aldrig dit igen.
Jag är 171 cm lång och har en storlek 50! Så jag kan inte
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 09:18Jag har en Scott Contessa i strl S, är 165 lång. En väninna har precis köpt en också, och det är en ruggigt snygg cykel! Som nybörjarracer funkar deras billiga modell kanoners.
Jag har en Scott Contessa i strl S, är 165 lång. En väninna har precis köpt en också, och det är en ruggigt snygg cykel! Som nybörjarracer funkar deras billiga modell kanoners.
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 09:42Snöa dock inte in på att köpa en dammodell.
Min åsikt är att dessa till en stor del är ett sätt för cykelföretagen sälja fler cyklar till ett högre pris då de oftast är sämre utrustade än motsvarigheten på herr-sidan.Det går att göra vädigt mkt med styr
Snöa dock inte in på att köpa en dammodell.
Min åsikt är att dessa till en stor del är ett sätt för cykelföretagen sälja fler cyklar till ett högre pris då de oftast är sämre utrustade än motsvarigheten på herr-sidan.
Det går att göra vädigt mkt med styr