Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 10:08Ser tjejerna ut som killar så ska de givetvis ha en cykel med lämplig geometri.
Ser tjejerna ut som killar så ska de givetvis ha en cykel med lämplig geometri.
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 10:13Min fru och tjejkompisar ser ut som typiska tjejer men sitter fint på en herr-modell ändå 🙂
Min fru och tjejkompisar ser ut som typiska tjejer men sitter fint på en herr-modell ändå 🙂
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 10:16Det handlar mer om geometri och kroppskonstitution än om att lura kunderna.
Det handlar mer om geometri och kroppskonstitution än om att lura kunderna.
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 10:25Det får stå för dig 🙂
Jag har upplevt att många tjejer som fått dammodeller rekommenderade skulle sitta bra på en herrmodell också, och att dessa sedan ändå byter till en herr-ram efter något års cykling.
Var runt förra våren och jämförde herr/dammodelle
Det får stå för dig 🙂
Jag har upplevt att många tjejer som fått dammodeller rekommenderade skulle sitta bra på en herrmodell också, och att dessa sedan ändå byter till en herr-ram efter något års cykling.
Var runt förra våren och jämförde herr/dammodelle
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 10:38Fast man ser få tjejer som kör på + 50000:- cyklar. Det verkar vara mest herrmotionärer som har dom.
De tjejer som tävlar kör oftast på herrmodeller av olika anledningar.
Tjejer sitter ofta mer upprätt och har normalt sett kortare bål i förhållande till
Fast man ser få tjejer som kör på + 50000:- cyklar. Det verkar vara mest herrmotionärer som har dom.
De tjejer som tävlar kör oftast på herrmodeller av olika anledningar.
Tjejer sitter ofta mer upprätt och har normalt sett kortare bål i förhållande till
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 11:00Kroppsform på tjejer i det här fallet handlar ju inte om förhållandet mellan måtten stuss-midja-byst, utan om var kroppen delar sig i bråkdel av längden, relativ armlängd och axelbredd.
Inte heller om att man är liten till växten, även om en del (tillver
Kroppsform på tjejer i det här fallet handlar ju inte om förhållandet mellan måtten stuss-midja-byst, utan om var kroppen delar sig i bråkdel av längden, relativ armlängd och axelbredd.
Inte heller om att man är liten till växten, även om en del (tillver
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 13:07Tänk på att Contessa inte är en modell utan ett samlingsnamn på alla Scotts "dam målade" cyklar.
Kan alltså vara allt från en flickcykel för 2 000:- till en Foil för 40 000:-
Tänk på att Contessa inte är en modell utan ett samlingsnamn på alla Scotts "dam målade" cyklar.
Kan alltså vara allt från en flickcykel för 2 000:- till en Foil för 40 000:-
Quote from Funbeat user on 9 May 2012, 13:15Jag sitter utmärkt på Bruses gamla hoj, å andra sidan har jag aldrig provat någon dammodell så jag vet inte hur det skulle kännas.
Folk är olika skapta helt enkelt, man kan vara lång eller kort eller bredaxlad eller kortbent och de olika kropparna kräver
Jag sitter utmärkt på Bruses gamla hoj, å andra sidan har jag aldrig provat någon dammodell så jag vet inte hur det skulle kännas.
Folk är olika skapta helt enkelt, man kan vara lång eller kort eller bredaxlad eller kortbent och de olika kropparna kräver
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 17:03En får væl titta på det som bæst passar ens behov. De flesta (bra) cyklar går ju att modda en hel del. Svårt att veta om en ær ny också exakt vad som passar bra att cykla 10 mil med...
En får væl titta på det som bæst passar ens behov. De flesta (bra) cyklar går ju att modda en hel del. Svårt att veta om en ær ny också exakt vad som passar bra att cykla 10 mil med...
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 23:32Efter att ha suttit med skrattkramper när jag läst cykelannonser på blocket fick jag en obehaglig känsla att "tänk om nån stackare betalar dessa överpriser" 🙁
Skulle avråda en nybörjare från att köpa en cykel för mer än några få tusen begagnat, om man
Efter att ha suttit med skrattkramper när jag läst cykelannonser på blocket fick jag en obehaglig känsla att "tänk om nån stackare betalar dessa överpriser" 🙁
Skulle avråda en nybörjare från att köpa en cykel för mer än några få tusen begagnat, om man