Quote from Guest on 2 October 2011, 15:01Tjenare!
Har en gammal racer som jag skulle vilja vinterpimpa. För att kunna köra i värsta tänkbara väder behöver jag ju dubbdäck, eller i alla fall grymma vinterdäck. Jag har kollat runt och hittar bara 35mm. Hjulen jag har är ju 23-25mm... Finns inga vi
Tjenare!
Har en gammal racer som jag skulle vilja vinterpimpa. För att kunna köra i värsta tänkbara väder behöver jag ju dubbdäck, eller i alla fall grymma vinterdäck. Jag har kollat runt och hittar bara 35mm. Hjulen jag har är ju 23-25mm... Finns inga vi
Quote from Johan Fylke on 2 October 2011, 15:11Jag har samma problem och har kommit fram till att jag nog måste skaffa en crossram för att kunna få på bredare däck.
Jag har samma problem och har kommit fram till att jag nog måste skaffa en crossram för att kunna få på bredare däck.
Quote from Torbjörn Ohlsson on 2 October 2011, 15:14Fast jag skulle nog klara mig med vinterdäck utan metalldubb. Kör ju på vägar som oftast är hyggligt isfria!
Fast jag skulle nog klara mig med vinterdäck utan metalldubb. Kör ju på vägar som oftast är hyggligt isfria!
Quote from Funbeat user on 2 October 2011, 16:42Nokian A10 är 32 mm.
Nokian A10 är 32 mm.
Quote from Torbjörn Ohlsson on 2 October 2011, 17:29Men hur kränger jag på ett 32 mmdäck på ett vanligt racerhjul?
Men hur kränger jag på ett 32 mmdäck på ett vanligt racerhjul?
Quote from Funbeat user on 2 October 2011, 17:32Med händerna. Annars byter du hjul till 26". Då går det lättare.
Med händerna. Annars byter du hjul till 26". Då går det lättare.
Quote from ellen olsson on 2 October 2011, 17:34Det är bara att kränga på däcket. Problemen kommer när du ska sätta tillbaka hjulet på cykeln.
Det är bara att kränga på däcket. Problemen kommer när du ska sätta tillbaka hjulet på cykeln.
Quote from Funbeat user on 2 October 2011, 18:0933 mm CX däck går att använda på racern med en ful-lösning, pumpa upp däcket först efter att hjulet sitter på cykeln.
33 mm CX däck går att använda på racern med en ful-lösning, pumpa upp däcket först efter att hjulet sitter på cykeln.
Quote from Funbeat user on 2 October 2011, 18:36Jeg ville ha målt mellomrommet øverst på gaffelbenene før jeg gikk til inkjøp av bredere dekk. !!!
Jeg ville ha målt mellomrommet øverst på gaffelbenene før jeg gikk til inkjøp av bredere dekk. !!!
Quote from Funbeat user on 2 October 2011, 19:36Ett alternativ för vintercykling är dubbdäck bara fram. Funkar bra för de tillfällen man blir överraskad av en isfläck, typ (om man har hyggliga cyklingsreflexer). Funkar inte om man vill cykla där det är halt mest hela tiden.
Om 33-35mm däck inte passar
Ett alternativ för vintercykling är dubbdäck bara fram. Funkar bra för de tillfällen man blir överraskad av en isfläck, typ (om man har hyggliga cyklingsreflexer). Funkar inte om man vill cykla där det är halt mest hela tiden.
Om 33-35mm däck inte passar